دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 12:51
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

تنها 35 درصد از مردم از روز بزرگداشت شهدا اطلاع دارند

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: براساس نظرسنجی که انجام شد تا پیش از سال 92 تنها یک‌درصد از مردم از روز بزرگداشت شهدا اطلاع داشتند، اما با توجه به برنامه‌هایی که بنیاد شهید برای این روز در سال 92 طراحی کرد، این آگاهی به 17 درصد و در سال 93 به 35 درصد ارتقا یافته است.
کد خبر : 70982

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن انصاری در نشست خبری که به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا برگزار شد، گفت: در سال 1358 به فرمان امام‌خمینی‌ (ره) بنیاد شهید با عنوان پشتوانه قوی برای رزمندگان و مدافعان انقلاب تشکیل شد و تا امروز توانسته با وجود تمام کاستی‌ها خدمات خوبی در حوزه فرهنگی، خدماتی و معیشتی داشته باشد.


وی افزود: در تیرماه سال 1383 در جلسه 544 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، روز بزرگداشت تصویب شد. این روز تا دو سال گذشته تنها در تقویم‌ها جای داشت و هیچ برنامه‌ای برای این روز تدوین نشده بود اما از دو سال گذشته برنامه‌ریزی‌های خاصی برای این روز در نظر گرفته شده است تا مردم نسبت به روز بزرگداشت شهدا آگاهی داشته باشند.


قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه بیشترین شهدا در اسفندماه به مقام شهادت رسیده‌اند یادآور شد: شهیدان بنامی همچون شهید باکری، خرازی، همت، ابوعمار و... در اسفندماه به مقام شهادت رسیدند و علت آن این است که بیشترین عملیات‌ها در فصل زمستان انجام می‌شد، اما متاسفانه آگاهی مردم در این خصوص مناسب نیست و ما این افزایش آگاهی را یکی از وظایف خود می‌دانیم.


رییس ستاد بزرگداشت روز شهدا اضافه کرد: ما در سال گذشته گزارشی از برنامه‌های روز بزرگداشت شهدای خود به مقام معظم رهبری ارائه کردیم و ایشان فرمودند این برنامه‌ها کار بجا و خوبی بود و این سخن گواهی کار ما و منجر به تشویق ما برای تداوم این برنامه‌ها شد.


انصاری با بیان اینکه «راه شهیدان زنده است» با عنوان شعار روز بزرگداشت شهدا در سال‌جاری انتخاب شده است، گفت: در این روز برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است. برای فردا (یکشنبه) دومین همایش جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت برگزار خواهد شد و برای روز دوشنبه تجلیل از مروجین فرهنگ ایثار و شهادت و دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با ائمه جماعت استان قم در نظر گرفته شده است. همچنین برای روز سه‌شنبه حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با مراجع عظام تقلید در قم دیدار خواهد کرد.


وی افزود: برای روز چهارشنبه برنامه تجدید بیعت با امام راحل و مقام‌معظم رهبری در نظر گرفته شده است و برای روز پنجشنبه مراسم درختکاری و افتتاح سالن ورزشی و مهمانی لاله‌ها و اهتزاز پرچم بارگاه ملکوتی سیدالشهدا و تعویض پرچم مزار شهدا در نظر گرفته شده است و در روز جمعه مراسم دعای ندبه سراسری و همایش توجیهی و آموزشی مشاورین ایثارگر استانداران سراسر کشور در نظر گرفته شده است و در پایان برای روز شنبه سومین کنگره ملی بزرگداشت شهدا برگزار خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به دیدار سالیانه مسئولان بنیاد شهید با خانواده معظم شهدا و جانبازان گفت: پیش‌بینی شده است در سال جاری از 22 بهمن تا 22 اسفند به دیدار حدود 22 هزار خانواده نائل شویم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته