دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 11:31
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری:

کشف 525 تن انواع مواد مخدر در سال 94/ تریاک در صدر کشفیات

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به کشف 525 تن انواع مواد مخدر در سال 94 گفت: در سالی که گذشت 340 هزار نفر در بحث مبارزه با مواد مخدر دستگیر و هزارو 10 قبضه انواع سلاح از قاچاقچیان مسلح کشف شد.
کد خبر : 70970

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار علی مؤیدی،رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه پیرامون ارائه گزارش عملکرد سال 94 از کشف 525 تن انواع مواد مخدر در سالی که گذشت خبر داد و اظهار کرد: این میزان مواد مخدر در اقصی نقاط کشور توسط پلیس کشف شده است و ما نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.


به گفته وی از این میزان مواد مخدر کشف شده تریاک با کشف 400 تن در صدر کشفیات بوده است و پس از آن حشیش با 75 تن و هروئین و مورفین و سایر مواد مخدر رتبه‌های بعدی را در کشفیات به خود اختصاص می‌دادند.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پلیس در سال 94 در مبحث مبارزه با مواد مخدر در شرق و جنوب شرق کشور تمرکز بیشتری را از خود نشان داد، اضافه کرد: ما توانستیم در سال 94 از ورود بخش عظیمی مواد مخدر از طریق مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور به داخل ایران جلوگیری کنیم و کشفیات در استان سیستان و بلوچستان که خط مقدم مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود، صد در صد افزایش داشته است. تمرکز در این بخش‌ها باعث شده تا هزینه‌ها برای نظام و نیروی انتظامی کاهش پیدا کند و ما این برنامه را در سال آینده ادامه خواهیم داد.


دستگیری 340 هزار نفر در سال 94 در بحث مبارزه با مواد مخدر


مؤیدی با بیان اینکه در سالی که گذشت پلیس 340 هزار نفر را در بحث مبارزه با مواد مخدر دستگیر کرد، ادامه داد: از این تعداد 110 هزار نفر معتادان متجاهر و 230 هزار نفر قاچاقچیان بودند در بین قاچاقچیان از فردی که یک گرم مواد مخدر حمل می‌کرد تا کسی که بیش از یک تن مواد مخدر را جابجا می‌کرد، دستگیر کردیم.


به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال اخیر 280 هزار پرونده در بحث مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور تشکیل شده است؛ همچنین پلیس 267 باند را در سطح کشور متلاشی کرده است.


کشف هزار و 10 قبضه انواع سلاح از قاچاقچیان


وی با بیان اینکه در طول سال 94 پلیس از قاچاقچیان مسلح هزار و 10 قبضه انواع سلاح کشف کرده است، گفت: 61 نفر از قاچاقچیانی که به هشدار پلیس توجه نکرده و یا در اقدامی پیشگیرانه به سمت مأمورین حمله کردند تا به امروز به هلاکت رسیدند.


مؤیدی تأکید کرد: امروز در سایه آموزش و قرارگاه جهادی آموزشی که در آغاز سال جاری به منظور کاهش اقدامات پلیسی افتتاح شد با کاهش 70 درصدی تلفات خودی مواجه بوده‌ایم. همچنین امسال نسبت به سال گذشته با کاهش 25 درصدی مجروحان نیروی خودی از طرف قاچاقچیان مواجه بوده‌ایم. سال گذشته 10 نفر از مأموران و امسال سه نفر از مأموران نیروی انتظامی در حین عملیات کشته شدند.


انهدام 190 آشپزخانه مواد مخدر صنعتی


مؤیدی با بیان اینکه امروز دیگر کارگاه تولید مواد مخدر وجود ندارد و مواد مخدر در آشپزخانه‌ها در درون منازل ساخته می‌شوند، اضافه کرد: در سال 94، 190 آشپزخانه با همکاری شهروندان در سطح کشور شناسایی و متلاشی شد امسال با کاهش 25 درصدی انهدام آشپزخانه‌ها مواجه بودیم.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امر مبارزه با مواد مخدر محدود به زمان خاصی نیست و ما به صورت 24 ساعته در اقصی نقاط کشور حضور و در مرزها به صورت آفندی کنترل داریم عنوان کرد: در ایام تعطیلات عید نوروز و همین‌طور در ایام انتخابات این کنترل‌ها در شرق جنوب شرق و غرب کشور به منظور جلوگیری از ورود مواد به کشورهای غربی تشدید شد. در پایان طرح ویژه‌ای به منظور برخورد مناسب با قاچاقچیان مواد مخدر با استفاده از تجهیزات در شرق و جنوب شرق کشور در نظر گرفته‌ایم.


ساماندهی 5 هزار معتاد متجاهر در پایتخت


وی با بیان اینکه با توجه به دغدغه شهروندان و مسئولان نظام بحث ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر از اهداف پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری بود، اضافه کرد: امسال 110 هزار معتاد متجاهر را جمع‌آوری کردیم و در تهران بزرگ نزدیک به 5 هزار معتاد متجاهر مرد و زن ساماندهی شدند.امروز شما بانوان معتاد را به صورت علنی در پایتخت نمی‌بینید در نظر داریم تا این مدل را که در تهران اجرا شد به سایر کلان شهرها تسری دهیم.


مؤیدی تمرکز بر ساماندهی معتادان متجاهر، تمرکز بر عناصر اصلی قاچاقچیان مواد مخدر و خرده فروش‌ها را از جمله اهداف پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال 95 عنوان و اضافه کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد از جمله استان‌هایی هستند که باید توجه بیشتری بر آنها شود توسعه آزمایشگاه‌های علمی و کشف علمی مواد مخدر از دیگر اهداف پلیس در سال 95 است.


دستگیری اعضای باندی که پرونده آنها 277 روز زمان برد


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به یکی از بزرگترین پرونده‌های مرتبط با مواد مخدر در سال 94 از کشف پرونده‌ای که 277 روز برای رسیدگی زمان برد خبرداد و افزود: شناسایی اعضای این پرونده مراقبت، تحقیق و به‌دست آوردن اطلاعات درباره اعضای این باند بسیار زمان‌بر بود.آنها در نظر داشتند تا با فکری جدید نوعی از مواد مخدر شیشه را با فرمول جدیدی در کشور تولید کنند. 9 نفر از این افراد که برخی از آنها تحصیل کرده نیز بودند، دستگیر شدند.


آخرین وضعیت پرونده تمساح خلیج


مؤیدی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تمساح خلیج توضیح داد: مباحث مالی در این پرونده طولانی است و شاخ و برگ‌های مختلفی در اصناف و اقشار مختلف جامعه در آن وجود دارد و ما هر روز بخشی از گستره فعالیت این فرد را کشف می‌کنیم اما در نهایت تلاش می‌کنیم تا مدت‌زمانی که به پایان سال باقی مانده است این پرونده را به سرانجام برسانیم.


واکنش پلیس نسبت به اظهارات مولاوردی


وی در واکنش به اظهارات اخیر مولاوردی،معاونت زنان ریاست جمهوری مبنی‌بر موافقت وی با حذف اعدام قاچاقچیان مواد مخدر گفت: هر فردی در جامعه از شهروندان عادی و مسئولان آزاد است تا نظرات خود را اظهار کند اما زمانی که بحث تدوین و تبیین قوانین آغاز شود ما در آنجا دفاعیات خود را انجام می‌دهیم اما با توجه به شرایط کشور و با رویه‌ای که در خصوص مبارزه بامواد مخدر در کشور ما وجود دارد حذف اعدام قاچاچیان مواد مخدر معقولانه به نظرنمی‌رسد.


خواسته پلیس مبارزه با مواد مخدر از مجلس جدید


مؤیدی با اشاره به انتخابات اخیر و تشکیل مجلس جدید به نظرسنجی که اخیراً انجام شده اشاره کرد و گفت: در این نظرسنجی اولین دغدغه مسئولین و مردم بحث مبارزه بامواد مخدر است به همین دلیل از مجلس جدید می‌خواهیم تا به بحث مبارزه با مواد مخدر به صورت ویژه توجه کنند پلیس خواهان آن است تا در مجلس فراکسیون مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود.


کشف 30 تن پیش‌ساز مواد مخدر در گمرک


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در سالی که گذشت سایر ارگان‌ها از جمله گمرک همکاری خوبی با پلیس مبارزه با مواد مخدر داشته‌ است، اظهار کرد: گمرک در داخل و خارج از کشور در بحث پیش‌سازها حساسیت خوبی را از خود نشان داده و هر نمونه‌ای که توسط مأموران گمرک کشف می‌شود بلافاصله به مراکز آزمایشگاهی پلیس منتقل شده است. امسال از ورود 30 تن پیش‌ساز مواد مخدر توسط گمرک به کشور جلوگیری شده است .


ورود روان‌گردان صوتی به ایران در حد شنیده‌ها


مؤیدی در خصوص شایعات ورود روان‌گردان صوتی به ایران توضیح داد: ورود این روان‌گردان به ایران در حد شنیده‌ها است و این موضوع باید از طریق آزمایشگاه‌های پلیس تأیید شود.


وی همچنین درخصوص اظهار نظر اخیر سردار اشتری در مورد اینکه ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر نیازمند کمک‌های سازمان ملل نیست، گفت: صحبت‌های ایشان مبنی‌بر این است که ما نباید تنها به کمک‌های سازمان ملل اکتفا کنیم زیرا کشورهای غربی به ما اجازه استفاده از تجهیزات خود را نمی‌دهند ما نیز در داخل کشور دستاوردهای خوبی را در خصوص تجهیزات مبارزه با مواد مخدر داشته‌ایم و در این خصوص اگر آنها به ما تجهزات خود را نفروشند نگرانی وجود ندارد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته