دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1394 - 11:32
در آخرین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در سال جاری تاکید شد

امیری: راه‌اندازی پژوهشکده و مراکز پژوهشی ضروری است/ برنامه ششم دانشگاه در سال آینده پیگیری می‌شود

آخرین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد در سال جاری با حضور هیات رئیسه، روسای دانشکده‌ها و مدیران ارشد اجرایی برگزار شد. در این جلسه بر راه‌اندازی پژوهشکده و مراکز پژوهشی، تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با دانشجویان، پیگیری برنامه ششم دانشگاه در سال آینده به عنوان امور لازم و ضروری تاکید شد.
کد خبر : 70925

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، سید محمد امیری رئیس واحد جامع مستقل نجف آباد در آخرین شورای دانشگاه در سال جاری پس از شنیدن گزارش عملکرد معاونت‌های مختلف واحد نجف آباد، در جمع روسای دانشکده‌ها و مدیران ارشد اجرایی افزون بر پیگیری مصوبات جلسات گذشته، تلاش و فعالیت بیشتر اعضای هیات علمی در حوزه پژوهش‌های کاربردی را خواستار شد.


عضو شورای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بازدید اخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری خطاب به حاضران افزود: «همانطور که می‌دانید معاون رئیس جمهور پس از بازدید از کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مرکز رشد و سایر قسمت‌های دانشگاه، این واحد دانشگاهی را به اندازه یک کشور دانسته است. اگر دکتر ستاری چنین عقیده‌ای دارد و چنین دید مثبتی نسبت به دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد شکل گرفته است به واسطه زحمات بی‌دریغ شماست و چنین دیدگاهی قطعا در تصمیم گیری‌های کلان که در سطح کشور انجام می‌شود مثمر ثمر خواهد بود و واحد نجف آباد را مد نظر قرار خواهند داد. باید توجه داشته باشید که از این قبیل فرصت‌ها ‌‌نهایت استفاده را با ارائه پیشنهاد‌ها و درخواست‌ها ببریم.»


پاک دستی کارکنان ستودنی است


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد حضور حسابرسان مالی سازمان مرکزی در واحد نجف آباد را هم یادآور شد و ادامه داد: «در روزهای گذشته چندین نفر از حسابرسان مالی برای بررسی شرایط موجود میهمان ما بودند. پس از بررسی‌های دقیق و حسابرسی‌های کامل و بدون نقص اعلام کردند که کوچک‌ترین مغایرت مالی در هیچ یک از بخش‌های دانشگاه وجود ندارد. این پاک دستی و حفظ امانت کارکنان واحد نجف آباد حقیقتا ستودنی و مایه افتخار است.»



امیری گسترش تحصیلات تکمیلی در واحد نجف آباد را کاری مهم و بزرگ ارزیابی و خاطرنشان کرد: «گسترش تحصیلات تکمیلی و اضافه شدن رشته‌های جدید تحصیلی که در سال جاری اتفاق افتاد کار بسیار بزرگی بود ولی مهم‌تر از آن رعایت استاندارد‌ها و ضوابط موجود در این رشته هاست. ارائه خدمات آموزشی مطلوب و مدیریت صحیح در این رشته‌ها موجب افزایش اعتبار علمی دانشگاه خواهد بود.»


امیری با مروری بر برنامه ششم دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد افزود: «باید در سال آینده برنامه ششم دانشگاه را به طور جدی پیگیری کنیم و بر اساس برنامه ریزی‌ها و ضوابط مشخص شده در این برنامه گام برداریم. مدیران دانشکده‌ها می‌توانند بر اساس همین برنامه در دانشکده‌های تحت مدیریت خود برنامه ریزی کرده و طی زمانبندی مشخص آنرا اجرا کنند تا بتوانیم همانگونه که در دانشگاه با برنامه ریزی منظم و هدفمند پیش می‌رویم، در دانشکده‌ها نیز شاهد برنامه ریزی دقیق باشیم. یکی از مسائل مهم در این برنامه توجه به گسترش تحصیلات تکمیلی است که باید در سال آینده نیز با جدیت دنبال شود. در برخی از رشته‌ها از نظر اعضای هیات علمی کمبود‌هایی وجود دارد که طی فراخوانی که اعلام شده است این کمبود را برطرف خواهیم کرد.»



وی فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه پژوهش را ناکافی دانست و افزود: «باید بپذیریم که در امور پژوهشی نقطه ضعف‌هایی وجود دارد. در حوزه پژوهشی و تولیدات علمی آنچه که در حال انجام است با آنچه که مورد نظر سازمان مرکزی است، فاصله دارد. این فاصله‌ها باید در کمترین زمان ممکن جبران شود. در همین راستا راه اندازی پژوهشکده و مراکز پژوهشی یک امر لازم و ضروری است. محصولات و خروجی پژوهشی ما باید به سطح بالاتری برسد و البته باید به کیفیت آن هم توجه شود. رسیدن به آمار و ارقام بالا از نظر تعداد پژوهشکده و گروه پژوهشی هر چند می‌تواند یک نقطه مثبت باشد اما این امر به خودی خود واجد ارزش نیست، این موضوع زمانی ارزشمند خواهد بود که از دل این مراکز تحقیقاتی ایده و محصولات قابل ارائه به جامعه بیرون بیاید.»



امیری بر لزوم تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با دانشجویان تاکید کرد و گفت: «دانشجو‌ها سرمایه‌های اصلی ما هستند. اگر دانشجو نباشد دانشگاه به تنهایی معنایی نخواهد داشت. ما باید با رفتار صحیح و مناسب دانشجویان را آموزش داده و آنان را برای رسیدن به آینده‌ای بهتر تربیت کنیم. نباید با دانشجو بدرفتاری کرد و اگر احیانا چنین چیزی وجود دارد باید اصلاح شود. بایدشان و منزلت دانشجویان را حفظ کرد و با آنان با ‌‌نهایت احترام و سعه صدر برخورد کرد.»


دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد، پیشتاز در سیستم اداری الکترونیک/ حذف کامل کاغذ از سیستم اداری و آموزشی


امیری از الکترونیکی شدن تمام پرونده‌های موجود در واحد نجف آباد خبر داد و گفت: «در راستای صرفه جویی، حفظ منابع طبیعی و ملی و همچنین ارایه بهتر و سریع‌تر خدمات به دانشجویان تمام پرونده‌های موجود در سیستم اداری و آموزشی واحد نجف آباد به صورت الکترونیکی درآمده است.»


وی با تاکید بر حذف کامل کاغذ از سیستم اد اره دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد خطاب به اعضای شورای دانشگاه افزود: «همه اعضای شورای دانشگاه از اعم معاونان، مدیران اجرایی و روسای دانشکده‌ها باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که در تابستان سال آینده مصرف کاغذ در دانشگاه به صفر برسد، مخصوصا در بخش‌های آموزشی و دانشکده‌ها بایستی با گسترش سیستم یکپارچه الکترونیکی موجود، همه نیازهای مکاتباتی دانسگاه بر بستر اینترنت و بصورت تمام الکترونیکی انجام شود.»


رئیس واحد نجف آباد با بیان اینکه مکاتبات مبتنی برکاغذ سالانه رقمی حدود چهار میلیارد ریال هزینه برای دانشگاه دارد گفت: «از این طریق علاوه بر صرفه جویی سالانه ۱۵۰ هزار برگ کاغذ، که در راستای کمک به حفظ محیط زیست می‌باشد، در هزینه‌های بخش نیروی انسانی مرتبط با بایگانی‌های پرونده‌ها نیز صرفه جویی خواهد شد.»


دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد اولین واحد دانشگاهی است که تمام پرونده‌های آموزشی دانشجویان را بصورت الکترونیکی ضبط و امکان دسترسی مدیریت شده برای افراد مجاز را فراهم آورده است. همچنین سیستم اتوماسیون اداری از یکسال گذشته در این واحد استقرار یافته و مکاتبات اداری بین بخش‌ها و معاونت‌ها از طریق این سیستم انجاتم می‌گیرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته