دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 14:45

رئیس‌جمهوری درگذشت آیت‌الله طبسی را تسلیت گفت

رئیس جمهوری در پیامی رحلت آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم خراسان بزرگ و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت.
کد خبر : 70844

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، متن پیام حجت‌الاسلام حسن روحانی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء


رحلت عالم مجاهد مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی، یار دیرین حضرت امام خمینی(ره) و از پیشتازان نهضت اسلامی، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.


این روحانی عالی‌مقام، همگام با رهبر معظم انقلاب و نیز همراه شهیدانی چون هاشمی‌نژاد، پرچمداران نهضت اسلامی در دیار خراسان بودند. پس از پیروزی شکوهمند انقلاب نیز، با وجود تهدید و ترور و از دست دادن همسنگرانی در این مسیر نورانی، همچنان با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.


ایشان در کنار سوابق درخشان مبارزاتی و تبیین ارزش‌های اسلام ناب محمدی(ص)، با کلام رسا و تاثیرگذار خود، و قبول مسئولیت‌های مهم سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به‌ویژه تولیت آستان قدس رضوی و خدمتگزاری زائران و مجاوران مولای ما امام علی بن موسی‌الرضا(ع)، تا آخرین لحظات با تدبیر و سعه صدر در خدمت مردم و کشور بود و در کسوت نمایندگی ولی فقیه در آستان‌های خراسان، منشأ خدماتی ماندگار شد.


فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای حوزه و کشور محسوب می‌شود. اینجانب این مصیبت را به محضر مقام معظم رهبری، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه، آستان قدس رضوی، مردم شریف و متدین خراسان بزرگ، فرزندان عزیز و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از پروردگار متعال می‌خواهم ایشان را در جوار رحمت واسعه خود با علی بن موسی الرضا(ع) محشور فرماید.


حسن روحانی


رئیس جمهوری اسلامی ایران


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته