دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 14:25

تابلوی عروج در منا رونمایی شد

تابلوی مینیاتوری عروج در منا با موضوع شهدای فاجعه منا با حضور نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی رونمایی شد.
کد خبر : 70833

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا،حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر امروز در همایش روحانیون و مداحان عتبات عالیات با بیان اینکه برخی هنرمندان تابلوهای نفیسی را با موضوع شهدای فاجعه منا به تصویر کشیدند، گفت: امیررضا فقیهی با نقاشی فاخر و ارزشمندی که با الهام از نقاشی‌های استاد فرشچیان به تصویر کشیده است، اثر هنری خود را به خانواده های شهدای منا اهدا کرد.
وی با بیان اینکه تابلوی عروج در منا در مراسم سالگرد شهدای این فاجعه به خانواده‌های آنان اهدا خواهد شد‌، در باره آخرین اقدامات صورت‌گرفته برای رسیدگی به وضع خانواده‌های شهدای منا افزود: ما هنوز به عمدی بودن این حادثه نرسیده‌ایم و اکنون پیگیری حقوقی را به طور جدی دنبال می‌کنیم.
قاضی عسکر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای منا گفت: در این مدت کارهای خوبی صورت گرفته است که به عنوان نمونه می ‌توان به برنامه 461 هنرمند نقاش اشاره کرد که در میدان امام حسین(ع) هر یک از این هنرمندان عکس شهیدی از شهدای فاجعه منا را نقاشی کردند. قرار است این تابلوها در شهرها به نمایش در آید و در پایان نیز به خانوادههای آنان اهدا شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت همچنین توافق صورت‌گرفته با بنیاد شهید را یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در این راستا دانست و گفت: مستندسازی نیز رو به اتمام است و در هفته آینده در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: مستندسازی منا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته