دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 13:44

کشف بدلی کم‌نظیر از مجسمه شاهان ایلامی + تصویر

کارآگاهان پلیس زمانی که مرد جوانی را به خاطر قاچاق مواد مخدر زیر نظر گرفته بودند، دریافتند متهم در کار خرید و فروش عتیقه است. آنها در بازرسی از خانه پدری او بدلی کم‌نظیر از مجسمه شاهان ایلامی به ارزش 2 میلیارد ریال را کشف کردند.
کد خبر : 70815

به گزارش خبرنگار آنا، چندی پیش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر از فعالیت‌های مشکوک فردی در خصوص خرید و فروش مواد مخدر مطلع شدند و بررسی صحت و سقم موضوع را در دستور کار قرار دادند. ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از چند روز اقدامات نامحسوس پلیسی از فعالیت متهم 44 ساله در زمینه خرید و فروش آن هم از نوع عتیقه اطمینان به‌دست آوردند و وی را دستگیر کردند.


فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با اشاره به اینکه متهم در بازجویی های پلیسی اعتراف کرد که یک مجسمه عتیقه را در خانه پدری‌اش در شهرستان رودبار مخفی کرده است، اظهار کرد: ماموران با اخذ نیابت قضایی به زادگاه متهم رفتند و از داخل خانه پدری متهم مجسمه 39 سانتیمتری از مردی که آهویی در بغل داشت،ژکشف کردند.


سرهنگ رحیم مهدی زاده با اعلام اینکه با توجه به کارشناسی‌های کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان مشخص شد که مجسمه کشف‌شده بدلی نادر و کم‌نظیر از مجسمه‌های شاهان ایلامی است،به آنا گفت: کارشناسان میراث فرهنگی اعلام کردند که این مجسمه به طرز ماهرانه‌ای از روی مجسمه‌های ایلامی الگوبرداری شده و ارزش ریالی بدلی آن 2 میلیارد ریال است.


انتهای پیام/

برچسب ها: عتیقه
ارسال نظر
قالیشویی ادیب