دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 13:32

سرقت خودروهای مدل بالا با شگردی خاص

متهمان پرونده‌ای به بهانه خرید خودرو، مالباختگان را به سر قرار می‌کشیدند و بعد از پرداخت ودیعه و نوشتن قولنامه، در فرصتی مناسب خودرو را سرقت می‌کردند.
کد خبر : 70806

به گزارش گروه اجتماعی آنا، 16 دی ماه امسال، با گزارش یک مورد زورگیری در میدان آقانور واقع در خیابان خاوران رسیدگی در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت. در تحقیقات اولیه، مالباخته به ماموران گفت: چند روز پیش خودرو زانتیا خود را از طریق آگهی روزنامه برای فروش آگهی کرده بودم که فرد ناشناسی با من تماس گرفت و خودش را مشتری معرفی کرد. برای دیدن خودرو باهم قرار گذاشتیم، امروز مرد جوان که رضا نام داشت سوار بر خودروی آزرا به محل قرار آمد و بعد از نوشتن قولنامه، 20 میلیون تومان به عنوان ودیعه به من داد. قرار شد ماشین را تا روز تسویه در پارکینگ قرار دهیم. بعداز پارک خودرو، قبض پارکینگ را به او دادم و وسوئیچ در اختیارم بود. زمانی که از رضا جدا شدم، موتورسوارانی که سوار موتورسیکلت آپاچی بودند کیفم را که پول‌ها و پوئیچ و قولنامه داخل آن بود به سرقت بردند.


با توجه به اظهارات مالباخته‌، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی، خریدار جوان را به عنوان مظنون پرونده بازداشت کردند. زمانی که کارآگاهان با انکار مرد جوان مواجه شدند، تحقیقات را ادامه دادند و موفق به شناسایی دو برادر زن او به نام‌های فرشید و وحید شدند. زمانی که تصاویر آنها در اختیار مالباخته قرار گرفت؛ وی آنها را به عنوان سارقان کیفش شناسایی کرد.


بدین ترتیب دو مرد جوان در منطقه مشیریه بازداشت شدند، متهمان که همچنان منکر سرقت بودند، زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شدند به جرم خود اعتراف کردند. آنها در اعترافات خود عنوان کردند که به این شیوه و شگرد چند خودرو از جمله BMW مدل 530 ، اسپورتیج و MVM را سرقت کرده‌اند.


سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند،دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان نبرد شمالی – میدان نبرد – انتهای خیابان شهید بیدچی مراجعه کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دستگیری زورگیری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته