دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 12:57

کره شمالی دست بردار نیست؛ کیم جونگ اون: آماده جنگ اتمی باشید

رهبر کره شمالی دستور داده است تا کشورش برای استفاده از سلاح‌های اتمی در هر زمانی آماده باشد. او همچنین به ارتش کره شمالی فرمان داده است در وضع «حمله پیش‌دستانه» برای مواجهه با تهدید فزاینده ناشی از دشمنان این کشور باشد.
کد خبر : 70805

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، این سخنان که درخبرگزاری رسمی کره شمالی منعکس شده است تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره را بعد از صدور تحریم‌های شدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه دولت کره شمالی را نشان می‌دهد.


کره شمالی که به لفاظی‌های خصمانه شهرت دارد قبلا دشمنانش از جمله کره‌جنوبی و آمریکا را به جملات پیش‌دستانه تهدید کرده‌ بود. کارشناسان نظامی تردید دارند که کره‌شمالی هنوز توانایی شلیک موشک‌های برد بلند با توانایی حمل سر جنگی هسته‌ای برای حمله به ایالت متحده را داشته باشد.


خبرگزاری کره شمالی گزارش کرده است که کیم جونگ اون این سخنان را به هنگام بازدید از یک مانور نظامی که در آن لانچرهای راکت‌انداز چندگانه وجود داشته، بیان کرده است. این خبرگزاری تاریخ دقیق این مانور را اعلام نکرده اما مدعی شده است که کره‌جنوبی در تیررس راکت‌های جدید خواهد بود.
وزارت دفاع کره‌جنوبی روز گذشته اعلام کرد که کره شمالی چند پرتابه را از ساحل خود به 150 کیلومتری دریا شلیک کرده‌است که واکنشی آشکار به تحریم‌های جدید سازمان ملل متحد به شمار می‌آید.


کیم جونگ اون گفته است که کره شمالی باید «کیفیت و کمیت قدرت هسته‌ای‌اش را افزایش دهد.» او تاکید کرد که «به‌کارگیری سرجنگی هسته‌ای برای دفاع ملی و شلیک آن در هر لحظه‌ای باید آماده باشد.»


کیم گفت: «اکنون زمان آن فرارسیده است که اقدام نظامی پیش‌دستانه علیه دشمنانمان در تمام ابعاد انجام دهیم.»


روز چهارشنبه، شورای امنیت سازمان ملل متحد، در قطعنامه بی سابقه‌ای، تحریم‌های شدیدی علیه کره شمالی اعمال در قطعنامه بی‌سابقه‌ای، تحریم‌های شدیدی علیه کره‌شمالی اعمال کرد.‎



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته