دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1394 - 11:52

پلیس در جست‌و‌جوی هویت اصلی کلاهبرداری حرفه‌ای/ اخاذی با حربه «توهین به نظام»

مرد جوان که خودش را مامور یکی از وزارتخانه‌های دولتی معرفی می‌کرد، تحت عنوان اینکه به نظام توهین کرده‌اید، از مالباختگان کلاهبرداری می‌کرد. پلیس از شهروندان درخواست کرد، در صورتی که از هویت یا مخفیگاه متهم جوان که به این شیوه کلاهبرداری‌های زیادی انجام داده است، اطلاع دارند، پلیس را مطلع کنند.
کد خبر : 70789

به گزارش گروه اجتماعی آنا، 6 بهمن ماه امسال پیرمردی به کلانتری 105 سنائی رفت و از کلاهبرداری مردی خبر داد. او به پلیس گفت: چند روز قبل در میدان آرژانتین و در راه خانه، با مردی حدودا 40 ساله آشنا شدم و با او در رابطه با مشکلات مالی و اقتصادی صحبت کردم. او که خودش مرا تشویق به صحبت کرده بود، پس از شنیدن این حرف‌ها، ناگهان عصبانی شد و گفت به نظام توهین کرده‌اید و باید بازداشت شوید. مرد جوان خودش را مأمور یکی از وزارتخانه‌های دولتی معرفی کرد. از او خواستم که این کار را انجام ندهد و مرد جوان گفت در ازای اینکه بازداشتم نکند باید مبلغی را به عنوان وثیقه در اختیارش قرار دهم تا مرا به صورت موقت آزاد کند. به ناچار پیشنهاد وی را قبول کرده و با مراجعه به بانک ، 15 میلیون تومان را از حساب خود خارج و به او دادم. اما زمانی که برای معرفی خودم به آدرسی که او داده بود رفتم، متوجه شدم که مرد جوان کلاهبردار بوده است و چنین روالی اصلا وجود ندارد.


به‌دنبال شکایت پیرمرد، تحقیقات از سوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 6 تهران آغاز شد و کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند تا متهم کلاهبردار را دستگیر کنند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که پیرمرد تنها قربانی این کلاهبرداری نبود و افراد دیگری نیز به این شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.


مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، اعلام کرد: با توجه به ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت شناسایی و دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. از افرادی که از هویت متهم یا مخفیگاه او با خبر هستند درخواست می‌شود با شماره‌های 21865633 و 21865649 تماس بگیرند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته