دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1393 - 13:48
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد

یوسفیان ملا : احتمال ایراد شورای نگهبان به محرومیت خریداران معافیت سربازی از نامزدی مجلس وجود دارد

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس درباره محرومیت دارندگان کارت خرید خدمت سربازی از نامزدی انتخابات مجلس اظهار کرد: این تبصره و احکام آن مانند دیگر احکام بودجه برای یک سال اعتبار دارد اما کسانی که این تسهیلات در سال آینده استفاده کنند، محرومیتشان دائمی است،
کد خبر : 7073

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره شیوه جدید خرید خدمت مشمولان غایب بیش از هشت سال در لایحه بودجه 94 و محرومیت دارندگان کارت معافیت خرید خدمت سربازی از نامزدی انتخابات مجلس و شوراها، گفت: غایبان از خدمت سربازی اگر تمایل به نامزدی در انتخابات مجلس یا شوراها دارند می‌توانند برای خرید خدمت اقدام نکنند، هرچند که گمان می‌کنم شورای نگهبان به این مصوبه ایراد بگیرد و باید منتظر باشیم تا نظر شورای نگهبان درباره این تبصره اعلام شود.


نماینده آمل در مجلس، اظهار کرد: هدف از تصویب این تبصره آن بوده است که اگر کسی بعد از هشت اعتقاد ندارد باید به خدمت سربازی برود و احساس وظیفه‌شناسی نمی‌کند، نباید در انتخابات مجلس و شوراهای شهر و روستا نیز که وظیفه‌شناسی بیشتری لازم دارد، شرکت کند.


یوسفیان ملا در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان در احکام بودجه‌ای که سالانه است، قانون کلی تصویب کرد؟ گفت: این تبصره و احکام آن برای یک سال است و مشمولانی که به هر دلیلی غیبت بیش از هشت سال دارند و علاقه‌مند هستند که برای انتخابات نامزد شوند می‌توانند امسال خدمت سربازی شان را نخرند، شاید در سال‌های بعد طرح و لایحه دیگری تصویب شد که در آن، این مجازات برای مشمولان غایب در نظر نگرفته باشد.


به گزارش آنا، بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در بررسی بند «ط» تبصره ۱۶ ماده واحده لایحه بودجه 1394، به دولت اجازه داده شد تا همه مشمولان، خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت، معاف کرده و تمام درآمدهای حاصل از اعطای این معافیت‌ها را به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند.


در ذیل این تبصره آمده است: دارندگان کارت معافیت موضوع این بند از نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتصاب در سمت های مدیریتی(سیاسی و اداری) دستگاه های موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری محروم می‌باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته