دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1393 - 12:48

فرمانده نظامی «جبهه‌النصره» در حمله هوایی ارتش سوریه کشته شد

گروه «جبهه‌النصره» کشته شدن یکی از فرماندهان خود به نام «ابوهمام شامی» در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش سوریه را تایید کرد.
کد خبر : 7069

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، گروه جبهه‌النصره با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: علاوه بر «ابوهمام شامی»، سه فرمانده دیگر این گروه نیز کشته شده‌اند.


براساس این گزارش، منابع خبری سوریه گزارش کردند که ارتش این کشور، نشست رهبران «جبهه‌النصره» در شمال استان ادلب را هدف قرار داد.


پیشتر گزارش شده بود که گروه «جبهه‌النصره» در حمله روز چهارشنبه به پایگاه اطلاعاتی نیروی هوایی سوریه در نزدیکی شهر حلب نقش داشته است. این گروه به وسیله آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز آن را تحریم کرده است.


انتشار اخبار مربوط به کشته شدن فرماندهان «جبهه‌النصره» در حالی صورت می گیرد که «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از احتمال مذاکره با این گروه برای گشودن راه کمک‌رسانی به حلب سخن گفته بود.


وی گفته بود که حاضر است برای نجات جان افراد با هر کسی مذاکره کند و امیدوار است که مقام‌های «جبهه‌النصره» درخواستش را بپذیرند.


گروه «جبهه‌النصره» سه فرمانده این گروه که در حملات هوایی روز گذشته (پنج‌شنبه) ارتش سوریه کشته شده‌اند را «ابومصعب فلسطینی»، «ابوعمر کردی» و «ابو براء انصاری» معرفی کرده است.


خبرگزاری «رویترز» به‌نقل از منابع محلی گزارش کرده است که این حمله در شهر «سلقین» در نزدیکی مرز ترکیه صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته