دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1394 - 11:14
چهاردهمین کنگره باستان‌شناسی برگزار می‌شود

30 پژوهشگر خارجی هفته آینده در تهران

پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی، هفته آینده چهاردهمین کنگره باستان‌شناسی را با حضور تعداد قابل توجهی از کارشناسان بین‌المللی برگزار می‌کند.
کد خبر : 70683

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا در چهاردهمین همایش باستان‌شناسی ایران که از 16 تا 18 اسفند 94 در تهران به منظور ارائه آخرین پژوهش های باستان شناسی سال جاری توسط پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود، باستان‌شناسان برجسته‌ای از کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن، آمریکا، استرالیا، دانمارک، اتریش، هلند، لهستان، آلمان، انگلیس و ترکیه حضور پیدا خواهند کرد.


این همایش به ارائه مقاله‌های علمی درباره کاوش‌های میدانی، بررسی و شناسایی محوطه‌های باستانی و تاریخی و بازنگری اطلاعات گذشته و نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناختی سال ۹۳ می‌پردازد.



طبق اعلام روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در میان اسامی باستان‌شناسان غیرایرانی حاضر در همایش اسامی افرادی همچون رافائل بیشونه، ویتو مسینا، ابرهارد سوئر، سباستین گندت، برنو جنیتو و پیتر فلستنر به چشم می‌خورد که همراه با باستان‌شناسان ایرانی در کاوش های باستان شناسی مشارکت داشته اند و این پژوهشگران در کنار باستان شناسان ایرانی به ارایه مقاله و گزارش درباره آخرین دستاوردهای باستان شناسی خواهند پرداخت.


همزمان با برگزاری چهاردهمین گردهمایی سالانه باستان‌شناسی ایران، نمایشگاه دستاوردهای کاوش‌های باستان‌شناسی سال ۹۳ شامل ۳۰ محوطه باستان‌شناسی ایران برپا می‌شود.



احتتامیه سیزدهمین کنگره باستان‌شناسی


به گفته معصومه مصلی، مسئول نمایشگاه دستاوردهای کاوش‌های باستان‌شناسی آثار به دست آمده از کاوش‌های صورت گرفته در 30 محوطه باستانی برای نخستین بار در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.


این آثار نتایج کاوش‌های باستان‌شناسی از استانهای مختلف کشور هستند و دوره‌های مختلف پیش از تاریخ تا دوره اسلامی را شامل می‌شود. معصومه مصلی با اشاره به اینکه تمامی این آثار مطالعاتی بوده و موزه‌ای نیستند، گفته است: «به همین خاطر این نمایشگاه از نظر پژوهشی و تحقیقاتی بسیار ارزشمند تلقی می‌شود زیرا پژوهشگران و دانشجویان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.»



در همایش امسال علاوه بر کارشناسان و پژوهشگران فعال در پژوهش‌های میدانی سال 1393 جمعی از متخصصان غیر ایرانی از مراکز پژوهشی کشورهای مختلف نیز حضور خواهد داشت.



همچنین کتاب «گزیده‌ای از یافته‌های پژوهش‌های باستان‌شناسی ایران در سال 93» و کاتالوگ آثار، مقالات کوتاه از کاوش‌های انجام شده و آثار دیگری که انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به چاپ رسانده است، در این همایش و نمایشگاه عرضه می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته