دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1394 - 11:05

نماینده‌ میزبان سفیر اسرائیل، از پارلمان مصر اخراج شد

پارلمان مصر با بیش از دو سوم رأی موافق اعضای خود، عضویت توفیق عکاشه را که از سفیر اسرائیل در منزلش پذیرایی کرده بود، لغو کرد.
کد خبر : 70674

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، اعضای مجلس نمایندگان مصر با لغو عضویت توفیق عکاشه عضو پارلمان از حوزه طلخا و نبروه که چند روز پیش در خانه خود با سفیر اسرائیل درباره موضوعات مربوط به امنیت ملی مصر گفت‌وگو کرده بود، موافقت کردند.


علی عبدالعال رئیس پارلمان مصر پیش از آغاز جلسه در این‌باره گفت: «رای‌گیری درباره لغو عضویت عکاشه به‌دلیل مداخله نابه‌جایش در امور امنیت ملی مصر انجام می‌شود و ارتباطی به دیدارش با سفیر اسرائیل ندارد.»


پیشتر پارلمان کمیته‌ای داخلی برای تحقیق از عکاشه پس از دیدارش با حاییم کورین، سفیر اسرائیل تشکیل داده بود. این کمیته در جلسه پارلمان توصیه کرد که عکاشه به مدت یک سال از حضور در جلسات پارلمان محروم شود، باوجود این، اعضای پارلمان این پیشنهاد را رد و اقدام به رای گیری درباره لغو عضویت وی کردند.


دیدار توفیق عکاشه با سفیر اسرائیل خشم مردم مصر را برانگیخت و محکومیت گسترده‌ای را در این کشور به‌دنبال داشت.


فهرست «فی حب مصر» (عاشقان مصر) که متشکل از 120 نماینده است، درخواستی درباره لغو عضویت این نماینده جنجالی ارائه کرده بود.


طبق ماده 110 قانون اساسی مصر، لغو عضویت اعضای پارلمان ممکن نیست، مگر در صورت فقدان اعتماد و اعتبار و یا از دست دادن یکی از شرط‌های عضویت که طبق آن‌ها انتخاب شده است. لغو عضویت در مجلس نمایندگان باید با موافقت دست‌کم دو سوم اعضا انجام شود.




انتهای پیام/

برچسب ها: پارلمان مصر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته