دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 اسفند 1393 - 11:55

صفحه توییتر «مجتهد» عربستانی بسته شد

شبکه اجتماعی توییتر صفحه کاربری «مجتهد» فعال مشهور عربستانی که اطلاعات محرمانه درون خاندان آل‌سعود را افشا می‌کرد، بست.
کد خبر : 7058

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از پایگاه خبری شبکه «العالم»، کاربران در هنگام ورود به صفحه شخصی «مجتهد» با این عبارت روبه‌رو می‌شوند که «این حساب بسته شده است» یا «پرونده شخصی که تلاش می‌کنی آن را ببینی، مسدود است».


علل و عوامل بسته شدن صفحه کاربری «مجتهد» و موقت یا دائمی بودن آن تاکنون معلوم نشده است ولی «عبدالعزیز خمیس» روزنامه‌نگار سعودی و سردبیر روزنامه «العرب» که در لندن چاپ و منتشر می‌شود، در صفحه شخصی خود در توییتر ادعا کرد که بسته شدن حساب «مجتهد» به وسیله مدیریت توییتر به دلیل حمایت‌هایش از گروه تروریستی داعش بوده است.


«عبدالعزیز» می افزاید: در آینده نزدیک حساب بسیاری از افراد به دلیل حمایت از داعش و افراط‌گرایی بسته خواهد شد.


اما گروهی از کارشناسان معتقدند که صفحه شخصی «مجتهد» در عربستان صفحه معروفی است که در آن اطلاعات مربوط به درون خاندان حاکم بر عربستان چاپ و منتشر می‌شود و وی هیچ حمایتی از گروه تروریستی داعش نکرده است.


تاکنون هویت واقعی صاحب این حساب مشخص نشده اما بیشتر پیش‌بینی‌ها درباره محور دو شخصیت اصلی مخالف عربستان در لندن یعنی «سعد فقیه» و یکی دیگر از شاهزادگان سعودی تمرکز یافته است که در موضوعات مختلف، ریاض را در تنگنا قرار داده‌اند. شاهزاده مزبور در ژوئن 2003 به گونه خاصی از سوئیس به عربستان بازگردانده شد.


برخی پیش‌بینی‌ها احتمال می‌دهد صاحب این کاربری، فردی اسلامگرا باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: مجتهد
ارسال نظر
قالیشویی ادیب