دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 اسفند 1394 - 10:50
در گفت‌وگو با آنا

مرتضی‌ محصص: فوتبال ایران پیشرفت خوبی در سال 94 داشت/ با حضور کی‌روش بخش زیادی از مشکلات تیم ملی حل شد

کارشناس فوتبال گفت: فوتبال ایران آینده خوبی دارد و با این شرایط می‌توانیم به دنبال صعود به قله‌های بزرگ باشیم.
کد خبر : 70570

مرتضی محصص در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در رابطه با عملکرد فنی فوتبال ایران در سال 94 گفت: «در سال 94 پیشرفت خوبی داشتیم. پیشرفت فوتبال ایران نمی‌تواند به صورت سریع باشد و به همین دلیل به چشم نمی‌آید. چند دلیل می‌توانند در کند بودن پیشرفت فوتبال موثر باشند. در سال‌های گذشته در برگزاری بازی‌های لیگ برنامه ریزی خوبی نداشتیم و تقویم مسابقات به تیم ملی ضربه می‌زد. همچنین از نبود یک مربی کارکشته در راس تیم ملی بزرگسالان رنج می‌بردیم که با حضور کی‌روش در تیم ملی بخش اعظمی از مشکلات فوتبال در رده ملی حل شد. آخرین و مهمترین نکته مثبتی که در سال 94 در فوتبال ما رخ داد توجه بیشتر تیم‌های ملی و باشگاهی به فوتبال پایه بود. ما در سال گذشته شاهد بودیم که هم در رده ملی و هم در رده باشگاهی جوانان زیادی به فوتبال ایران معرفی شدند و این مساله نوید دهنده آینده خوبی برای فوتبال ایران است.»


وی ادامه داد: «در سال 94 تیم‌های ملی در رده‌های مختلف موفقیت‌هایی را پشت سر گذاشتند. تیم‌های جوانان و نوجوانان در مسابقات مقدماتی جام جهانی نتایج خوبی را کسب کردند. تیم ملی فوتسال بانوان توانست در آسیا به مقام قهرمانی دست یابد. همچنین تیم ملی بزرگسالان هم علی رغم انتقاداتی که از سرمربی این تیم می‌رود عملکرد قابل قبولی داشته است.»


محصص در رابطه با ناکامی‌های فوتبال ایران در سالی که روزهای آخر آن را سپری می‌کنیم افزود: «تنها ناکامی فوتبال ما در سال 94 حذف تیم ملی امید از مسابقات انتخابی المپیک بود. با توجه به اینکه تیم خوب و یکدستی داشتیم اما به دلیل عدم تمرکز کافی موفق نشدیم که سهمیه المپیک را کسب کنیم اما هر شکستی تجربه برای پیروزی است. بازیکنانی در تیم ملی امید حضور داشتند که قطعا در سال‌های آینده بدنه اصلی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل می‌دهند.»


کارشناس فوتبال ایران در مورد برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای موفقیت‌ فوتبال ایران در سال 95 بیان کرد: «با یک برنامه‌ریزی خوب و عمل کردن به آن می‌توانیم در سال 95 هم رشد خوبی داشته باشیم اما نکته مهم عمل کردن به حرف‌ها است. صحبت کردن راحت است و همه می‌توانند طرح و برنامه دهند، اما باید این برنامه‌ها به مرحله اجرا برسد. خوشبختانه تیم‌های باشگاهی ما هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید فرصت بیشتری را به جوانان داد و توجه بیشتری به تیم‌های پایه داشت. من فکر می‌کنم آینده خوبی در فوتبال ایران داریم و با این شرایط می‌توانیم به دنبال صعود به قله‌های بزرگ باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته