دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش:

پیش دبستانی توسعه می‌یابد/ تمام مدارس رتبه‌بندی می‌شوند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، با توجه به ضرورت توسعه دوره پیش دبستانی برای تحقق عدالت آموزشی به ویژه در مناطق محروم کشور، گفت: توسعه دوره «پیش دبستانی» از اولویت های آموزش و پرورش است.
کد خبر : 70230

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد دیمه‌ور با بیان اینکه گام اول برای تحقق عدالت آموزشی توسعه دوره پیش دبستانی است، عنوان کرد: شوق به تحصیل در دوره پیش دبستانی نهادینه می‌شود.


معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش، با بیان اینکه ردیفی برای آموزش پیش دبستانی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بودجه به مجلس پیشنهاد شده است، افزود: این ردیف بودجه که مربوط به سال 95 است تحت عنوان «توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی» خواهد بود و مبلغ این ردیف بودجه 50 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.


وی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 17 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد اصلاحی داده‌اند که این رقم به 80 میلیارد تومان افزایش یابد.


دیمه‌ور تصریح کرد: با این اعتبار می‌توان برای نوآموزان مناطق محروم، مرزی و دو زبانه کشور از نظر پوشاک و تغذیه حمایت انجام شود و این موضوع هم برای نخستین بار است که تحقق می‌یابد.


بازگشت 70 هزار کودک به مدرسه


معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش، افزود: اجرای طرح انسداد مبادی بی‌سوادی از سال 92 در سطح کشور آغاز شده است که تا کنون 70 هزار کودک خارج از مدرسه به مدارس بازگشته اند.


تمام مدارس رتبه بندی می‌شوند


دیمه ور با توجه به آغاز مطالعات رتبه بندی مدارس بر اساس نقشه راه سند تحول بنیادین، گفت: تا آغاز سال تحصیلی 97-96 تمام مدارس کشور از نظر شاخص های آموزشی رتبه بندی می شوند.


وی با توجه به اجرای طرح تدبیر در مدارس ابتدایی افزود: این طرح به منظور ظرفیتسازی برای رتبه بندی مدارس و نظام ارزیابی عملکرد مدیران مدارس در دستور کار قرار دارد.


معاون آموزش ابتدایی وزیر‌ آموزش و پرورش، با تاکید بر حضور خانواده‌ها و عموم آحاد جامعه در تحقق اهداف سند تحول بنیادین، گفت: تعامل مسئولان آموزش و پرورش با دانشگاه فرهنگیان و تبیین نقش سایر دستگاه‌های اجرایی در تحقق اهداف سند بنیادین یک ضروری است چرا که تحقق اهداف این سند از توان یک دستگاه اجرایی خارج است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب