دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1394 - 11:10

سرقت از افغان‌ها با خودروی کرایه‌ای

مرد میانسال سوار بر خودرو، افغان‌ها را تحت عنوان مسافر سوار خودرواش کرده و از آنها اخاذی می کرد. متهم میانسال برای اجرای نقشه‌اش خودروی یکی از آشنایانش را کرایه می کرد و سرقت‌هایش را انجام می داد.
کد خبر : 70218

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مدتی قبل مردی افغان به پلیس مراجعه کرد و از سرقت پولهایش توسط راننده یک خودری پژو نقرهای رنگ شکایت کرد. او به ماموران گفت: امروز کنار خیابان، منتظر تاکسی ایستاده بودم که مرد میانسالی با خودروی پژوی نقره ای مقابلم توقف کرد. آدرس را گفتم و مرد میانسال از من خواست سوار شوم. هنوز مسافت زیادی نرفته بودیم که به من گفت مامور ستاد هستم و از من کارت اقامت مجازم در ایران را خواست. چون کارت همراهم نبود،به من گفت اگر نمی خواهی تو را به ستاد ببرم، باید به من پول بدهی و هر چه پول نقد به همراه داشتم را از من گرفت و کمی جلوتر هم پیاده ام کرد.


با شکایت مرد افغان، تحقیقات برای دستگیری مامور قلابی آغاز شد و باتوجه به شماره پلاک خودرو که مرد افغان موفق به یادداشت آن شده بود، مرد مامورنما دستگیر شد. او برای تحقیقات بیشتر به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال داده شد و در تحقیقات به ماموران گفت: مدتی پیش بر سر حقوق با سرکارگرم دعوایم شد و کارم را رها کردم. چون منبع درآمدی نداشتم، تصمیم گرفتم راه دیگری برای درآمد پیدا کنم.


او ادامه داد: بهترین راه اخاذی از افغان‌ها بود، آنها چون مجوز اقامت ندارند، هیچ وقت شکایت نمی کنند. به همین دلیل از یکی از آشنایانم ماشین‌اش را کرایه کردم و در ازای هر بار به او 150 تا 200 هزار تومان می دادم. با کرایه خودرو، به سراغ افغانها می رفتم و آنها را به عنوان مسافر سوار ماشین می‌کردم. بعد از مدتی به آنها می‌گفتم که مامور ستاد هستم و اگر به من پول ندهید، مجبور می‌شوم که شما را به عنوان اتباع خارجی غیرقانونی به ستاد ببرم. آنها هم قبول می‌کردند و هر چه داشتند، به من می‌دادند. بعد آنها را در اتوبان رها کرده و فرار می‌کردم.


او گفت: دو ماهی است که هفته ای دوبار این کار را انجام می دهم و از آنجایی که افغان‌ها، طعمه‌هایم بودند برای شکایت اقدام نکردند. زمانی که بازداشت شدم با بررسی‌هایی که صورت گرفت، هشت شاکی‌ام شناسایی شدند.


متهم میانسال با قرار بازداشت موقت روانه بازداشتگاه شد و تحقیقات برای شناسایی سایر مالباختگان احتمالی این متهم ادامه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت
ارسال نظر
قالیشویی ادیب