دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1394 - 13:02
رویدادهای دانشگاهی؛

کوتاه از واحدهای پرند، دولت‌آباد، خوی، نی‌ریز، نیشابور، ارومیه، میاندوآب، بیضا،جویبار، یزد، شیروان، دماوند، تویسرکان،سنندج و سما اهواز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند ابراز امیدواری کرد که با تلاش هر چه بیشتر و همکاری‌های گسترده در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی بتوانیم به سمت اهداف عالی دانشگاه آزاد اسلامی و سربلندی میهن گام برداریم.
کد خبر : 70186

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر سعید ذاکر بستان آباد با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی از واحد‌های گرگان و کرمانشاه بازدید کرد.


وی اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی با سرعت به سوی کیفی سازی حرکت می‌کند بنابراین باید این موضوع از طریق توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی و امکان ایجاد زمینه تبادل اندیشه و طرح مسائل علمی جدید، توسعه مراکز رشد و واحدهای فناور، توسعه مراکز تحقیقاتی، فعالیت‌های پژوهشی دانش‌بنیان، گسترش آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، نیل اهداف پایان‌نامه دانشجویی به سمت فعالیت‌های تحقیقاتی تولیدی پیگیری شود.»


ذاکر بیان کرد: «واحد پرند یکی از واحد‌های موفق در زمینه فعالیت و پژوهش در حوزه علوم سلولی و مولکولی است، بنابراین اخذ مجوز آزمایشگاه مشترک بین المللی ایران و روسیه سفید در حوزه ژنتیک میکروبی و انسانی از وزارت علوم و تحقیقات، اخذ مجوز پایلوت سلولهای بنیادین خون بند ناف، اخذ مجوز تاسیس دبیرخانه دائمی همایش ملی و بین المللی در حوزه علوم سلولی و... از دستاوردهای اخیر این واحد دانشگاهی در این زمینه است.»


دیدار اعضای بسیج کارکنان سما اهواز با خانواده حجت الاسلام مجید محمدی شهید مدافع حرم


به همت بسیج کارکنان سما اهواز مراسم دیدار با خانواده شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام مجید محمدی از استادان مدعو آموزشکده سما اهواز برگزار شد.


در این مراسم حجت الاسلام کیومرث گلستانی معاون فرهنگی و دانشجوی سما اهواز با تبریک و تسلیت به خانواده و بازماندگان اظهار کرد: «امنیت و آسایش فعلی جامعه مرهون رشادت شهیدان است و ما باید قدردان این از خود گذشتگی‌ها باشیم.»


فرزند شهید محمدی نیز با قدردانی از حضور استادان، کارکنان و دانشجویان سما اهواز در طول این مدت، به یادآوری خصوصیات اخلاقی بالای پدر پرداخت و گفت: «شهید محمدی بیش از یکسال پیگیر اعزام به سوریه بوده تا بالاخره توانست به مقصود دل خود برسد و در جمع مدافعین حرم قرار گیرد.»


شهید مجید محمدی از یادگاران دوران دفاع مقدس بوده که در سوریه به فیض بزرگ شهادت نائل شد.


مسابقات فوتسال گرامیداشت دهه فجر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد برگزار شد


در این دوره از مسابقات ۷ تیم در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای دانشجو واحد دولت آباد به رقابت پرداختند که پس از برگزاری دوره مقدماتی، تیم‌های آبفا، آموزش و پرورش، شهرداری و شبکه بهداشت به مرحله نیمه نهایی رسیدند و در ‌‌نهایت در بازی فینال آموزش و پرورش با شکست شهرداری بر سکوی اول ایستاد.


مسئول برگزاری این مسابقات گفت: «در این دوره از مسابقات تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد، ادارات برق، آبفا، آموزش وپرورش، گاز، شبکه بهداشت و شهرداری دولت آباد با هم به رقابت پرداختند.»


مقداد داوری افزود: «اختتامیه مسابقات با حضور تیم‌های شرکت کننده، محمد عبدانی، فرماندار شهرستان برخوار، محمود سلطانی، معاون فرماندار، علی بابایی، رئیس اداره آموزش و پرورش و تعدادی از مسئولان شهرستان برگزار و تیم‌های منتخب هدایا و حکم قهرمانی خود را دریافت کردند.»


برگزاری همایش حجاب و عفاف در سالن آمفی تئا‌تر دانشگاه آزاد اسلامی خوی


در این مراسم معنوی سمیرا هوشمند از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی خوی که به عنوان سخنران همایش دعوت شده بود، در مورد حجاب و عفاف گفت: «حجاب یک قدم نزدیکی برای ظهور حضرت قائم است».


هوشمند گفت: «بانوانی که با «شناخت» مسلمان باشند اگر زرتشتی هم باشند با «شناخت» مسئله محجبه بودن را به همه اثبات می‌کنند. ناکارآمدی دیگران را نباید به پای دین اسلام گذاشت و این بدبینی به حجاب از زمان سن بلوغ آشکار می‌شود.»


وی افزود: «فلسفه حجاب به قبل از آفرینش زن باز می‌گردد زمانی که خداوند با خلق آدم و حوا آنان را برای «مجازات» عریان به دنیا پرت می‌کند، حجاب محبوبیت زن در پیش خداست، حجاب حق الناس است، حجاب یک قدم برای ترک گناه است.»


هوشمند برای خواهران توصیه کرد: «در مراسم اعتکاف شرکت کنند، نماز را تمرینی برای رعایت حجاب بدانند.»


برگزاری کارگاه آموزشی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز


به همت دفتر توانمند سازی و آموزش‌های کاربردی و حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز، کارگاه آموزشی توسعه فعالیتهای فرهنگی هنری در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ویژه اعضای هیات علمی و مدیران واحد برگزار شد.


در راستای تاکید معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر برگزاری کارگاه‌های فرهنگی،کارگاه آموزشی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با تدریس عبدالرسول خسرو بیگ مدیر فرهنگی واحد شیراز و با شرکت اعضای هیات علمی و مدیران واحد نی ریز در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد.


در این کارگاه آموزشی، تاثیرپذیری و الگوبرداری دانشجویان از استادان، ذکر مطالب مذهبی و فرهنگی به ویژه از سوی غیرگروه معارف و انجام فعالیتهای خلاقانه مورد تاکید قرار گرفت.


کسب مقام سوم تیم بسکتبال دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز در رقابت‌های استانی


مسابقات بسکتبال دانشجویان برادر دانگاه آزاد اسلامی استان فارس به مدت ۴ روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و در خانه بسکتبال فارس برگزار شد.


در این مسابقات تیم‌های بسکتبال واحدهای شیراز، مرودشت و نی ریز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. در مسابقه رده بندی تیم نی ریز با نتیجه ۶۵ بر ۶۳ موفق به شکست تیم داراب و کسب عنوان سومی این مسابقات شد.


در تیم بسکتبال دانشجویان واحد نی ریز، پوریا استقامت، ایمان شریفی، حجت‌اله خیراتی، صالح محسنی، حجت خادم، مهدی قانون، ارسلان افروز، رضا حسین‌زاده، محمد مهدی اجرایی، محمد جواد محمودی، علیرضا زردشت و عادل لایقمند عضویت داشتند. حسین کوچک‌زاده مربیگری و جواد عدالت جو سرپرستی تیم نی ریز را برعهده داشتند.


برگزاری مراسم ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در واحد نیشابور


به مناسبت ایام سوگواری دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم ویژه ای به مدت 3 شب در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور برگزار شد.


حسین اصغر زاده مسئول هیات مذهبی دانشجویان موسوم به هیات مذهبی امام جعفر صادق (ع) گفت: «در این مراسم که دانشجویان خواهر و برادر حضور پرشور داشتند، برنامه‌هایی شامل سخنرانی، قرائت، زیارت عاشورا و عزاداری ویژه شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اجرا شد.


وی از مسئولان و دانشجویان که با تمام توان و اخلاص پیگیر امور برگزاری این مراسم بوده‌اند تشکر و قدردانی کرد.


حضور تیم واحد میاندوآب در مسابقات تنیس روی میز دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی


مسابقات تنیس روی میز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی به میزبانی واحد ارومیه برگزار شد. در این دوره از مسابقات که به مدت دو روز در سالن ورزشی واحد ارومیه برگزار شد تیم واحد میاندوآب توانست با غلبه بر حریفان مقام سوم این بازیها را کسب و موفق به دریافت مدال برنز شوند.


تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب هم توانست به عنوان نماینده دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی در مسابقات کشوری که به میزبانی واحد نجف آباد برگزار شد، حضور پیدا کند.


در این دوره از رقابت ها که به مدت سه روز در سالن ورزشی واحد نجف آباد برگزار شد رضا عباسی و رضا نوری‌زاده از دانشجویان رشته تربیت بدنی واحد میاندوآب پس از پیکارهای نفس‌گیر و غلبه بر حریفان موفق به کسب دو مدال برنز شدند.


نمایشگاه کتاب «نماز و قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برپا شد


نمایشگاه بزرگ کتاب با موضوع «نماز و قرآن» با استقبال گسترده دانشجویان، کارکنان و استادان به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در دانشگاه آزاد اسلامی بیضا برپا شد.


با همت دفتر فرهنگ اسلامی بیضا نمایشگاه کتاب «نماز و قرآن» با عنوان مذهبی، عرفانی، اجتماعی، تاریخی، روان‌شناسی، فنی و مهندسی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و لزوم توسعه فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی در این واحد دانشگاهی برپا شد.


این نمایشگاه با بیش از هزار عنوان کتاب و با حضور اعضای هیأت رییسه دانشگاه و جمعی از استادان و کارکنان افتتاح و به صورت یکسره از صبح تا عصر آماده بازدید و استفاده بازدید کنندگان است.


این نمایشگاه با تخفیف ۵۰ درصد برای کارکنان و استادان و دانشجویان و به مدت ۱۵ روز در محل ساختمان امام صادق (ع) دایر شد.


پذیرش مقالات دانشجوی رشته حقوق واحد جویبار در مجله ISI و همایش‌های ملی


مقاله دانشجوی رشته حقوق واحد جویبار در مجله ISI با عنوانComparative Study On Status Of Foreign Tourist Rights In International And Islamic Republic Of Iran» s Legal Laws در مجلهDAV International Journal of Science Volume، Issue November ۲۰۱۵ با نمایه ISI چاپ شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون آموزشی و پژوهشی واحد جویبار گفت: «این مقاله که با همکاری دکتر عباس مقدری امیری، عضو هیأت علمی گروه حقوق نگارش شده است درباره اهمیت بازده اقتصادی بالای صنعت توریسم و گردشگری به ویژه در استان مازندران به علت کثرت جاذبه‌های گردشگری آن به مهم‌ترین مشکلات و تنگناهای جذب توریسم و قوانین موجود از زوایای مختلف پرداخته شد و راهکارهای کلیدی برای رفع موانع موجود هم از دیدگاه اجتماعی و جامعه‌شناختی و هم از منظر مباحث حقوقی ارائه شد.»


دکتر علیرضا چایچی افزود: «دیگر مقاله این دانشجو محبوبه بابایی در کنفرانس ملّی چارسوی علوم انسانی مرکز توسعه آموزش‌های نوین ایران واقع در شیراز با عنوان بررسی موانع اجتماعی و حقوقی رشد صنعت گردشگری در استان مازندران با همکاری دکتر عباس مقدری امیری در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۴ به صورت سخنرانی پذیرش و ارائه شد.»


معاون آموزشی و پژوهشی واحد جویبار گفت: «مقاله دیگر این دانشجو در اولین کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی با رویکرد بومی- اسلامی در ساری با تاکید بر پژوهش‌های نوین با برگزاری بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان مازندران و شرکت علمی پژوهشی و مشاوره‌ای آینده‌ساز در اسفند ۱۳۹۴ با عنوان بررسی و مطالعه عوامل کلیدی پدیده طلاق در استان مازندران به صورت سخنرانی پذیرش شد.»


چایچی از ارائه دیگر مقاله دانشجو محبوبه بابایی خبر داد و افزود: «مقاله‌ای با عنوان «مروری بر نقش عدالت‌گستری در اهداف انبیای الهی از دیدگاه آیات قرآنی» با همکاری مقدری امیری عضو هیأت علمی واحد در دومین همایش ملی عدالت، اخلاق، فقه و حقوق در تاریخ ۲۶ آذر ۹۴ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد به صورت سخنرانی ارائه شد.»


فتح قله آتشفشانی چهل تن تفتان توسط دانشگاهیان واحد دماوند
تیم کوهنوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در جدید‌ترین صعود خود موفق به فتح قله آتشفشانی تفتان شد.


در این صعود که با عنوان همایش سراسری صعود کارکنان و اعضای هیات علمی (آقایان) دانشگاه آزاد اسلامی به قله تفتان انجام شد و دو روز به طول انجامید؛ مهندس مرتضی رمضانی عضو هیات علمی واحد دماوند و رئیس هیات کوهنوردی استان تهران سرپرستی این تیم دانشگاهی را بر عهده داشت.


سید محمد رضایی دانشجوی کار‌شناسی ارشد علوم ارتباطات واحد دماوند مربی این تیم بود و آقایان فیروز وطنی و فرید فتحعلی که از کارکنان این واحد دانشگاهی هستند، اعضای تیم دماوند را تشکیل می‌دادند.


برگزاری نشست صمیمانه مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با دبیران کانون‌ها و نشریات دانشجویی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام دکتر کمال خواجه‌پور معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، هدف از این نشست را تعامل بین مسئولان فرهنگی دانشگاه و دانشجویان فعال در کانون‌ها و نشریات دانشجویی دانست تا با همفکری مسائل فرهنگی دانشگاه به بهترین نحو حل شود.


در ادامه این نشست دبیران کانون‌ها و نشریات دانشجویی پس از معرفی خود، به گزارش مختصری از برنامه‌های ترم گذشته خود اشاره نمودند و خواستار تقویت کانون‌های فرهنگی دانشگاه شدند.


تشکیل شورای هماهنگی کانون‌ها، نشست کانون‌های دانشجویی استان‌های یزد، هرمزگان، کرمان و سیستان بلوچستان در اواخر فروردین 95 در یزد مباحثی مطرح شده در این نشست بود و از دانشجویان خواسته شد تا در این برنامه‌ها مشارکت فعال داشته باشند.


در پایان بین دبیران کانون‌ها انتخابات برگزار و چهار نفر به عنوان اعضای شورای هماهنگی کانون‌ها انتخاب شدند.


چاپ مقاله عضو باشگاه پژوهشگران واحد شیروان در مجله انجمن زیست شناسی دنیا با درجه ISI WOS


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله سید سعید حسینیان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شیروان در مجله زیست شناسی خاورمیانه (Zoology in the Middle East) با درجه ISI WOS و با ضریب تأثیر 411/0 به نام باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد شیروان چاپ شد.


دکتر محمد قادری مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با اعلام این خبر گفت: «این مجله متعلق به انجمن زیست شناسی دنیا است که به عنوان یک مجله تخصصی در حوزه زیست شناسی در منطقه خاورمیانه فعالیت می‌کند و مقالات مرتبط به این حوزه را به چاپ می‌رساند. اکنون دفتر اصلی این مجله در کشور آلمان در شهر Heidelberg قرار دارد و مقالات منتشره آن تحت نام انتشارات Taylor and Francis در انگلستان به چاپ می رسد.


معتبرترین مقالات مرتبط با علوم جانوری در خاورمیانه پس از گذراندن حداقل 3 مرحله داوری، در این مجله مورد پذیرش قرار خواهند گرفت و این ویژگی یکی از ویژگی‌های مهم آن در افزودن کیفیت مجله است.


دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان آیین نگارش و مکاتبات اداری در واخد شیروان برگزار شد


دوره آموزشی کوتاه مدت با عنوان آیین نگارش و مکاتبات اداری دوشنبه و سه‌شنبه (10 و 11 اسفند) به مدت 24 ساعت برای کارکنان شهرداری‌های استان خراسان شمالی به منظور بازآموزی و آشنایی بیشتر آنان با شیوه نگارش مکاتبات اداری برگزار شد.


دکتر محمد قادری مقدم سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان و مدرس این دوره، گفت: «دوره آیین نگارش و مکاتبات اداری در راستای تعامل بیشتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان با شهرداری‌های استان خراسان شمالی به ویژه شهرداری شیروان به منظور ایجاد فرصت آموزشی و ارتقای سطح توانمندی و دانش کارکنان و انتقال تجربیات در راستای تقویت و شکوفایی استعدادها و کسب درآمد از منابع غیر شهریه‌ای به همت دفتر برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیروان برگزار شد.»


در این دوره آموزشی کوتاه مدت، کارکنان شهرداری‌های شیروان، اسفراین، جاجرم، آشخانه، شوقان، سنخواست، چناران شهر، آوا، قوشخانه، زیارت و گرمه حضور داشتند.



چاپ مقاله هیأت علمی واحد تویسرکان در فصلنامه علمی پژوهشی مهندسی مکانیک جامدات


مقاله دکتر سجاد دهقانپور معاون آموزشی و رئیس تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان با عنوان بررسی تجربی و عددی اثر نوع و جایگاه ضربه زننده در جذب انرژی سازههای جدار نازک در بارگذاری جانبی در شماره سوم فصلنامه علمی پژوهشی مهندسی مکانیک جامدات چاپ شد.


به گفته دکتر دهقانپور در این مقاله تغییر شکل و جذب انرژی لوله های جدار نازک با شکل مقاطع دایره، شش ضلعی، پنج ضلعی، مربع و مستطیل و با حجم، ارتفاع، سطح مقطع متوسط، ضخامت و جنس یکسان، زیر سه حالت بارگذاری و به صورت شبه استاتیکی بررسی شده است. نتایج حاصل از بررسیهای انجام شده در این پژوهش نشان می دهند که در حالت اول بارگذاری، بیشترین جذب انرژی توسط مقطع مربع و در حالت دوم و سوم بارگذاری مقطع مستطیل به صورتایستاده بیشترین جذب انرژی را داشته اند.


به گزارش آنا، مسابقات بخش شفاهی ویژه دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در مرحله واحدی برگزار شد.


8 و 9 اسفند همزمان با سراسر کشور مسابقات بخش شفاهی قرآن و عترت در مرحله واحدی در دو بخش خواهران و برادران ویژه دانشجویان، کارکنان و استادان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج برگزار شد.
دکتر ناهید همتی مدیر کل اداره فرهنگ اسلامی واحد سنندج با اعلام این خبر گفته که برگزیدگان این مرحله از مسابقات واحدی در سال 95 در مسابقات استانی شرکت جسته و راه یافتگان حایز رتبه در مسابقات استانی به رقابت در سطح کشوری وارد خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته