دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد

نصب سیستم اعلام حریق در کتابخانه مرکزی واحد زاهدان/ خدمت به دانشگاهیان با بیش از 100هزار جلد کتاب

رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از نصب سیستم اعلام حریق این مرکز فرهنگی گفت: «کتابخانه‌ها و آرشیوها در طول تاریخ بشریت همواره مسئولیت مهمی در حفاظت و نگهداری آثار داشته‌اند.»
کد خبر : 70181

ام‌البنین شکوری به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «کتابخانه‌ها انواع مختلف منابع را در خود جای داده‌اند. از کتاب و مواد چندرسانه‌ای گرفته تا فایل‌های کامپیوتری که با روش‌های مختلف ضبط مغناطیسی و نوری بر روی حافظه رایانه‌ها و یا لوح‌های فشرده و... نگهداری می‌شوند همه سرمایه‌های باارزش یک سازمان و یا دانشگاه هستند و میراث فرهنگی یک ملت محسوب می‌شوند. اگر درحفظ این میراث با ارزش قصوری پیش آید، مشکلاتی رخ خواهد داد که جبران‌ناپذیر است.»


این مسئول افزود: «سوانح و بلایا هیچ گاه از قبل خبر نمی‎کنند و بسیار ناگهانی رخ می‎دهند. آتش‌سوزی از جمله حوادثی است که جان و مال و میراث فرهنگی یک ملت را در معرض نابودی قرار می‎دهد. تجربه نشان داده است که اغلب این آتش سوزی‌ها بر اثر بی‌دقتی و سهل‌انگاری و گاه عمدی اتفاق افتاده و می‎تواند قابل پیشگیری باشد. ولی چون زمان و مکان وقوع حریق مشخص نیست، بنابراین تجهیز ساختمان کتابخانه به وسایل آتش‌نشانی مناسب و تهیه طرح مقابله با آتش کمک شایانی به پیشگیری از وقوع این حادثه است.»


وی گفت: «کتابخانه مرکزی واحد زاهدان اکنون با راه‌اندازی و نصب سیستم اعلام حریق جایگاه خاصی در تمهیدات امنیتی و ایمنی، طراحی و اجرای ساختمان ایفا کرده است.»


رییس کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان خاطرنشان کرد که این کتابخانه با بیش از 100 هزار جلد کتاب لاتین، فارسی و عربی در حوزه‌های پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی، فنی مهندسی و ... در خدمت دانشگاهیان است.


شکوری افزود:« کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به پایگاه الکترونیکی داخلی( اطلاعات جهان اسلام و جهاد دانشگاهی) و پایگاه الکترونیکی خارجی متصل است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: واحد زاهدان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته