دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 فروردين 1395 - 11:00
در گفت و گو با آنا؛

بهروز عطایی: کوچکترین اشتباه تیم را از صعود به المپیک ریو باز می‌دارد

کارشناس والیبال کشورمان گفت: شرایط کارد فنی و بازیکنان والیبال برای صعود به المپیک ریو بسیار مناسب است اما باید از همه پتانسیل های موجود برای رفتن به المپیک استفاده کنیم.
کد خبر : 70151

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، والیبال ایران در سال 94 فراز و نشیب بسیار زیادی داشت. تیم ملی والیبال بزرگسالان در مسابقات جام جهانی از کسب سهمیه المپیک ریو بازماند و حالا مردان والیبالیست باید برای کسب جواز حضور در المپیک ریو راهی ژاپن شوند. از دیگر موفقیت هایی رشته والیبال در سال گذشته کسب عنوان سومی جهان توسط والیبالیست های نوجوان بود.


بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال درباره روند والیبال در سال های اخیر‌ به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «‌والیبال ایران در این سال ها روند پیکانی داشت و ما امسال شاهد چند رویداد مهم در این رشته بودیم. یکی از مهمترین این رویدادها ناکامی تیم بزرگسالان در کسب سهمیه المپیک بود. تیم بزرگسالان علیرغم توانایی و پتانسیل بالایی که داشتند در مسابقات جام جهانی عملکرد قابل قبولی ارائه ندادند و از کسب سهمیه المپیک ریو به صورت مستقیم بازماندند و حالا باید برای رقابت های انتخابی سهمیه المپیک خودشان را آماده کنند.»


وی افزود: «‌اما والیبال در بخش پایه فرایند متفاوتی داشت. تیم نوجوانان ایران برای دومین بار در رقابت های والیبال قهرمانی زیر ١٩ سال جهان عنوان سومی را به دست آورد ولی در مقابل تیم جوانان عملکرد قابل قبولی ارائه ندادند که همین موضوع نشان می دهد فدراسیون در بخش جوانان باید بیشتر سرمایه گذاری کند.»


برخی از مربیان و بازیکنان عنوان کردند لیگ سال گذشته بهترین لیگ نسبت به دوره های قبل بوده است ولی من با نظر آنها مخالف هستم چرا که به نظرم پیشرفت چشم گیری در مسابقات لیگ مشاهده نشد و ما حتی بازیکن ستاره و پدیده ای هم ندیدیم

عطایی با اشاره به اینکه لیگ والیبال سال گذشته پیشرفت چشمگیری نداشته است، عنوان کرد: «‌برخی از مربیان و بازیکنان عنوان کردند لیگ سال گذشته بهترین لیگ نسبت به دوره های قبل بوده است ولی من با نظر آنها مخالف هستم چرا که به نظرم پیشرفت چشم گیری در مسابقات لیگ مشاهده نشد و ما حتی بازیکن ستاره و پدیده ای هم ندیدیم.»


سرمربی لیگ برتری همچنین در مورد عملکرد تیم ملی اظهار کرد: «‌امسال تیم ملی دچار نوسانات بسیار زیادی شد و در تورنمنت‌های بین المللی تیم ما یا بسیار خوب بود یا ضعیف عمل می کرد. به عنوان مثال در مسابقات جام جهانی تیم باوجود پتانسیل بالای ملی پوشان از کسب سهمیه بازمانند که البته این موضوع به عملکرد کارد فنی برمی گشت چرا که آنها نتوانستند به خوبی توانایی بازیکنان را به کار بگیرند.»


عطایی گفت: «‌اگر والیبال ایران به این جایگاه رسید این امر در سایه برنامه ریزی و استراتژیکی منظم و دقیق مسئولان فدراسیون بود. زمانی که ولاسکو هدایت تیم ملی والیبال را بر عهده گرفت این تیم ناشناخته بود اما این مربی بزرگ قدرت والیبال ایران را به همگان نشان داد. اما ولاسکو به صورت ناگهانی تصمیم گرفت از تیم ملی ایران جدا شود و در فاصله بیست روز مانده به مسابقات لیگ جهانی، فدراسیون به ناچار کواچ را برای هدایت تیم ملی انتخاب کرد.این طبیعی بود که یک مربی نمی تواند در ظرف مدت 20 روز تیم را به اوج آمادگی برساند اما نباید این موضوع را نادیده بگیریم که والیبال ایران با کواچ هم سه پله صعود داشت.»


سرمربی لیگ برتر والیبال با تاکید بر اینکه انتخاب «رائول لوزانو» و « خوآن سیچلو» بهترین تصمیم فدراسیون بود، تصریح کرد:« شرایط کارد فنی و بازیکنان برای صعود به المپیک ریو بسیار مناسب است اما باید از همه پتانسیل های موجود برای رفتن به المپیک استفاده کنیم. به طور حتم یک تیم زمانی نتیجه می گیرد که همه ابزارها را کنار یکدیگر داشته باشد ما نمی توانیم قبول کنیم یک تیم سیستم مدیریتی خوبی نداشته باشد اما در مقابل عملکرد خوبی ارائه دهد به طور حتم این اتفاق شدنی نیست. باید برای اردوهای تیم ملی که از پس فردا شروع می شود به صورت دقیق و منظم برنامه ریزی کنیم تا آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک را از دست ندهیم. در این مرحله کوچکترین اشتباه تلاش یک ساله همه خانواده والیبال را از بین می برد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته