دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1394 - 15:53
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

کاهش 12درصدی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ایران تا سال 2030

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید حفظ محیط زیست با فناوری های جدید، سرمایه گذاری های نوین، اصلاح رویکردهای نادرست و نوآوری به اشتراک جهانی گذاشته شود.
کد خبر : 70125

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست اظهار کرد: محور نمایشگاه اقتصاد سبز است و برنامه رییس جمهور در دولت یازدهم توجه به مسایل اقتصادی با لحاظ کردن ملاحظات زیست محیطی است. توافق پاریس و حضور 199 کشور در آن نشان دهنده این است که دنیا به آثار سوء تغییر اقلیم پی برده و در این نشست به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای توافق کردند، ایران نیز توافق کرده تا سال 2030 چهار درصد بدون شرط و هشت درصد به شرط برداشته شدن تحریم ها که در مجموع 12 درصد است،انتشار گازهای گلخانه ای خود را کاهش دهد.


معاون رییس جمهوری با اعلام اینکه این موضوع تحول مهمی است ، گفت: کشور در آستانه استفاده از فرصت های جدید برای سرمایه گذاری و توسعه فناوری های سبز، ایجاد اشتغال و کاهش ناپایداری ها قرار می گیرد. اکنون در شرایط خطیر محیط زیستی قرار داریم، بنابراین توجه به این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، مساله گرد و غبار، آلودگی هوا، خشک شدن تالاب ها، از بین رفتن منابع آبی و نابودی تنوع زیستی موضوعاتی است که کشور با آن مواجه است که شاید یک دوره فرصت برای جبران آن داشته باشیم.


ابتکار با اشاره به اینکه باید به طور جدی روند تخریبی را جبران کنیم از این رو اقتصاد نقش به سزایی در تحقق آن دارد، اذعان داشت: امروزه محیط زیست یک مساله جهانی است و توجه به نجات یک دریاچه مانند ارومیه از بعد جهانی نشان دهنده این موضوع است زیرا کشورها به این نتیجه رسیده اند که اگر محیط زیست در یک نقطه از دنیا تخریب شود آثار سوء آن به کشورهای دیگر خواهد رسید از این رو کشورها در کنار هم قرار می گیرند تا آن را جبران کنند.


ابتکار تاکید کرد: باید حفظ محیط زیست با فناوری های جدید، سرمایه گذاری های نوین، اصلاح رویکردهای نادرست و نوآوری به اشتراک جهانی گذاشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته