دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگنه: در بهمن ماه امسال ایران روزانه یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه نفت صادر کرد

وزیر نفت گفت: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید.
کد خبر : 70123

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی درباره اینکه صادرات نفت خام ایران در ماه فوریه و پس از آغاز رسمی اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به چه رقمی رسیده است؟ اظهار کرد: صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در بهمن ماه به یک میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز رسید.


وی افزود: صادرات نفت و میعانات گازی ایران در بهمن ماه امسال نسبت به ١٠ ماه گذشته روزانه ٤٠٠ هزار بشکه افزایش یافته است.


واردات نفت سئول از ایران افزایش می‌یابد


وزیر نفت مقدار واردات کنونی نفت کره جنوبی از ایران را روزانه ١٠٠ هزار بشکه عنوان کرد و گفت: امیدواریم این مقدار به بیش از دو برابر رقم کنونی برسد.


زنگنه تصریح کرد: زمینه‌های متعددی برای همکاری با کره جنوبی وجود دارد و شرکت‌های این کشور فعالیت زیادی در بخش‌های پیمانکاری ایران داشتند.


وی با بیان اینکه یکی از نشانه‌های مثبت همکاری کره جنوبی در ایران افزایش برداشت نفت است، اظهار کرد: مقام‌های کره جنوبی قول داده‌اند تا مقدار واردات نفت خام و میعات گازی از ایران را به رقمی بالاتر از پیش از تحریم‌ها برسانند و در طول سال ٢٠١٦ این رقم‌ها را افزایش دهند.


وزیر نفت ضمن تاکید بر اینکه در این دیدار توصیه شده است که شرکت‌های کره جنوبی افزون بر کارهای پیمانکاری که در ایران و پیش از اعمال تحریم‌ها انجام می‌دادند برای سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها نیز اقدام کنند، افزود: سرمایه‌گذاری در صنایع گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی)، پتروشیمی، پالایش و پخش به شرکت‌های کره جنوبی پیشنهاد داده شده است.


وی با بیان اینکه مذاکره میان شرکت‌های کره جنوبی و ایران از امروز آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: نگاه ایران به کره جنوبی به عنوان یک شریک مهم آسیایی است و این کشور می‌تواند، مشتری خوبی برای ایران در بخش نفت و حتی ال ان جی باشد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته