دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1394 - 15:14

ناتو: نگران تحرکات روسیه در سوریه هستیم

دبیر کل ناتو می‌گوید، آتش‌بس شکننده در سوریه تا حد زیادی اجرا شده است اما نگران تحرکات فزاینده روسیه در سوریه است.
کد خبر : 70116

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، ینس استولتنبرگ، در کنفرانسی خبری در کویت گفت: «ما برخی تحولات امیدوارکننده را دیده‌ایم که نشان می‌دهد آتش‌بس تا حد زیادی اجرا شده است، اما همزمان برخی گزارش‌ها درباره موارد نقض‌ آتش‌بس نیز وجود دارد.»


وی افزود: «این توافق و اجرای کامل آن، بهترین مبنای ممکن برای تجدید تلاش‌ها جهت یافتن یک راه حل صلح‌آمیز مذاکره‌شده سیاسی برای حل بحران سوریه است.»


این توافق که کمتر از یک آتش‌بس رسمی الزام‌آور است و به صورت مستقیم به امضای دولت سوریه و گروه‌های شورشی نرسیده است، شامل اقدامات علیه داعش و جبهه النصره نمی‌شود.


استولتنبرگ گفت: «ما درباره افزایش قابل توجه فعالیت‌های نظامی روسیه در سوریه با استفاده از نیروهای زمینی، نیروهای دریایی در شرق مدیترانه و نیروی هوایی که عملیات هوایی را انجام می‌دهند... نگران هستیم.»


در همین حال، فرانسه گفته اطلاعاتی در باره حملات جدید در مناطق تحت کنترل شورشیان معتدل در اختیار دارد و خواستار برگزار نشست فوری برای رسیدگی به موارد نقض آتش‌بسی شده که از روز جمعه به اجرا گذاشته شده است.


توافق بر سر توقف درگیری‌ها اولین توافق به دست آمده از این نوع در سوریه در 4 سال اخیر است. جنگ سوریه در سال 2011 آغاز شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته