دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1394 - 15:09

سقوط صنعت توریسم در سنگاپور به علت بی‌ثباتی اقتصاد جهانی

بخش گردشگری در اقتصاد سنگاپور در سال گذشته میلادی با افتی تقریباً 7 درصدی مواجه بود و به اهداف تعیین شده از سوی دولت آن کشور نرسید.
کد خبر : 70113

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اداره گردشگری سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد صنعت گردشگری در آن کشور به علت کاسته شدن از تعداد گردشگران ورودی و کم شدن زمان اقامت آنها در سال گذشته میلادی با 6.8 درصد تنزل نسبت به سال 2014 در حدود 22 میلیارد دلار سنگاپور (16 میلیارد دلار آمریکا) درآمد داشته است. این اداره پیش‌بینی کرده است که درآمد حاصل از گردشگری آن کشور در سال 2016 نیز در همین سطح باقی بماند و رشد نداشته باشد.



به گزارش بلومبرگ در چشم‌انداز کلی سال 2016 که از سوی اداره گردشگری سنگاپور منتشر شده، نامشخص بودن شرایط اقتصاد جهانی و بی‌ثباتی اقتصاد بین‌المللی عامل نزول این صنعت دانسته شده است. اداره گردشگری سنگاپور اعلام کرده است: «کند شدن شتاب اقتصاد چین و ایالات متحده و همچنین نبود اطمینان نسبت به اصلاحات در دست اقدام در چین و اثربخش بودن عادی سازی شرایط پولی آمریکا ممکن است مانع رشد اقتصاد جهانی شود. افزایش رقابت منطقه‌ای نیز چالش‌هایی را به بخش گردشگری سنگاپور تحمیل خواهد کرد.»



طبق آمار اعلام شده اداره گردشگری سنگاپور، درآمد حاصل از ورود گردشگران از مالزی، اندونزی و استرالیا در سال گذشته به ترتیب 26 درصد، 21 درصد و 10 درصد کاهش داشته است، چون این بازارها خود با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و ارزش واحد پول آن‌ها نیز در مقابل دلار سنگاپور افت می‌کند و در نتیجه گردشگران کمتری به آن کشور سفر می‌کنند و دوره اقامتشان نیز کوتاه‌تر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته