دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سایپا توان صادرات 250هزار دستگاه در سال را دارد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تبدیل شدن به سومین شرکت سرمایه‌ای تا پایان امسال هم‌زمان با اصلاح ساختار مالی و اقتصادی خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا قصد دارد، تبدیل به قطب تولید خودرو در منطقه خاورمیانه شود.
کد خبر : 70099

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، مهدی جمالی در سومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو، به رشد 145 درصدی سهم این شرکت در بازار بورس در چند مدت گذشته اشاره و اظهار کرد: اکنون ارزش دارایی سایپا 7 میلیارد دلار است و رشد صورت‌گرفته نشان‌دهنده آمادگی سایپا برای همکاری‌های گسترده با شرکای معتبر جهانی است.


وی ادامه داد: در سال‌های اخیر تحریم‌های ظالمانه‌ای توسط بدخواهان ملت ایران علیه صنعت خودروسازی کشور اعمال شد اما اکنون فضا به طور کامل تغییر کرده و خودروسازان ایرانی آماده یک جهش بزرگ هستند.


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در سال 2014 با وجود شدیدترین تحریم‌ها، صنعت خودروسازی ایران توانسته رتبه سیزدهم را در جهان به‌دست آورد که بیانگر وجود توانمندی‌های فراوان در این صنعت است.


وی به افزایش توانایی‌های صنعت خودرو ایران در دوره تحریم اشاره و تصریح کرد: ایران قصد دارد، تبدیل به اصلی‌ترین تولیدکننده خودرو در منطقه خاورمیانه شود و با توجه به موقعیت استثنایی و امنیت ایران در خاورمیانه، این هدف دست یافتنی خواهد بود.


جمالی افزود: شرکت سایپا توان تولید خودرو در شمار بالا را دارد و می‌تواند به صادرات 250هزار دستگاه در سال برسد.


مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خاطر نشان کرد: سایپا قصد دارد به پایگاه تولید خودرو برای بازار 400 میلیونی ایران و کشورهای همسایه تبدیل شود و این امر با توجه به برخورداری از بهترین و پیشرفته‌ترین امکانات روز، سرمایه انسانی باتجربه و توانمند و دانش مورد نیاز، محقق خواهد شد.


وی با بیان اینکه تا پایان امسال به سومین شرکت سرمایه‌ای در ایران تبدیل خواهیم شد، افزود: می‌خواهیم در شرایط برد - برد و به صورت 50 درصدی مشارکت کنیم.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته