دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 اسفند 1394 - 09:43

انتقاد اردوغان از آزادی روزنامه‌نگاران ترکیه از بازداشت

رئیس‌جمهوری ترکیه از تصمیم دادگاه قانون اساسی این کشور در آزاد کردن دو روزنامه نگار سرشناس متهم به جاسوسی انتقاد کرد.
کد خبر : 69972

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، رجب طیب اردوغان، روز یکشنبه از تصمیم یکی از دادگاه‌های این کشور در آزاد کردن 2 روزنامه‌نگار متهم به جاسوسی انتقاد کرد.


«کان دوندار» و «اردم گل»، دو روزنامه‌نگار برجسته روزنامه جمهوریت روز جمعه از زندان آزاد شدند. بر اساس تصمیم دادگاه قانون اساسی ترکیه، حقوق این دو روزنامه نگار نقض شده است. آنها در ماه نوامبر (آذر ماه) بر مبنای اتهاماتی از جمله جاسوسی، تلاش برای سرنگونی دولت و حمایت از تروریسم بازداشت شده بودند.


اردوغان در این باره گفت: «من درباره تصمیم دادگاه قانون اساسی سکوت می‌کنم، اما از این تصمیم تبعیت نمی‌کنم... از نظر من، رسانه‌ها نباید آزادی نامحدودی داشته باشند. هیچ کجا در دنیای رسانه، آزادی مطلق وجود ندارد.»


وی که در آستانه سفر به غرب آفریقا، در کنفرانسی خبری در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک شرکت کرده بود گفت: «من همواره از آزادی بیان حمایت کرده‌ام. من باید تکرار کنم که این پرونده به هیچ وجه ارتباطی با آزادی بیان ندارد.»


اردوغان گفت که حزب عدالت و توسعه در طی 14 سالی که در قدرت بوده از رسانه‌ها حمایت کرده است. وی درباره روزنامه‌نگاران گفت: «در دوره ما، آنها بیرون از زندان بوده‌اند.» اردوغان افزود: «ما مقررات زیادی برای گشودن راه آنها به تصویب رسانده‌ایم.»


اردوغان قرار است در روزهای آینده به کشورهای ساحل عاج، غنا، نیجریه و گینه سفر کند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته