دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1393 - 12:02
یک متخصص مغز و اعصاب:

سردردی که فقط در خواب شروع می‌شود، در زنان شایع‌تر است

یک متخصص مغز و اعصاب با توجه به سردردهایی که به هنگام خواب شروع می‌شوند گفت: این سردرد در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است و در آن، درد به صورت یکطرفه یا دو طرفه بروز پیدا می‌کند.
کد خبر : 6994

دکتر عبدالرضا ناصر مقدسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره سردردهایی که فقط در خواب شروع می‌شوند، گفت: سردرد یکی از شایع‌ترین علل مراجعه افراد به مراکز درمان است. سردرد انواع مختلفی دارد اما به طور کلی هر فردی در طول زندگی خود یک بار سردرد را تجربه کرده است.


وی افزود: سردردهای میگرنی و تنشی جزو شایع‌ترین نوع این سردردها هستند.


این متخصص مغز و اعصاب سردرد مربوط به خواب (hypnic headache) را یکی از انواع سردرد‌ها دانست و گفت: این سردرد‌ها معمولا در افراد بالای 50 سال دیده می‌شود که معمولا شدت درد متوسط و یکطرفه و یا دو طرفه است و معمولا به هنگام خواب بروز می‌یابد.


ناصرمقدسی در ادامه افزود: این نوع سردرد در هنگامی که فرد به خواب می‌رود بروز می‌یابد و موجب بیدار شدن فرد از خواب می‌شود و درد به مدت 5 دقیقه الی 3 ساعت به طول می‌انجامد و معمولا هیچ گونه علائم همراهی ندارد.


وی با بیان اینکه زمان وقوع سردرد به طور معمول یکسان است گفت: برای مثال هر زمانی که سردرد بیمار را از خواب بیدار کند درست در شب‌های آتی نیز سردرد در همان ساعت در فرد اتفاق می‌افتد.


این متخصص مغز و اعصاب در ادامه یادآور شد: از نظر درمان سردردهای مربوط به خواب با سایر انواع سردردها متفاوت است.


ناصرمقدسی در پایان خاطرنشان کرد: سردردهای مربوط به خواب در زنان شایع‌تر از مردان است. به این دسته از بیماران توصیه می‌شود نسبت به این نوع دردها توجه بسیاری داشته باشند و سریعا به پزشک مراجعه کنند.




انتهای پیام/

برچسب ها: سردرد میگرن
ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۶
۰
هلدینگ شایسته