دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دفاع نعمت‌زاده از خودروهای چینی/ تعرفه واردات خودرو در هفته‌های آینده بررسی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن دفاع از کیفیت بخشی از خودروهای چینی، از بررسی موضوع تعرفه واردات خودرو در هفته‌های آینده در هیأت دولت خبر داد.
کد خبر : 69895

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنعت خودروی ایران در پاسخ به سؤالی در مورد تعرفه واردات خودرو گفت: هنوز سیاست خاصی در این مورد اعمال نشده و قرار است موضوع تعرفه واردات خودرو برای سال 95 در هفته‌های آینده در دولت مطرح شود.


وی با بیان اینکه مراودات ایران با بسیاری از کشورها در دوران تحریم قطع شده بود، افزود: در دوره تحریم‌ها کشور چین بود که ایران را همراهی کرد و به همین دلیل سازندگان قطعات خودرو برای تأمین نیاز خود کشور به سمت آنها حرکت کرده‌اند.


نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه در چین خودروهایی با استانداردهای ژاپنی و اروپایی تولید می‌شود، عنوان کرد: همچنین در این کشور هم خودروهایی با کیفیت بالا و هم با کلاس پایین تولید و عرضه می‌شود.


به گفته وی، صرف چینی بودن به معنی نامرغوب بودن کالا نیست و ما باید از تکنولوژی و کالاهای برتر آنها استفاده کنیم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صنعت خودرو به دلیل کم‌کاری‌های خود در گذشته و همچنین تبلیغات دیگران مظلوم واقع شده است، تصریح کرد: چهره صنعت خودروسازی کشور باید هرچه زودتر تغییر کند، طوری که مردم به سوار شدن بر خودروهای داخلی افتخار کنند.


نعمت‌زاده در پاسخ به سوالی درباره مذاکره با شرکت‌های خودروسازی خارجی نیز خاطر نشان کرد: با سه یا چهار گروه خودروسازی در حال مذاکره هستیم و با شرکت بنز برای خودروهای سنگین به توافق رسیده‌ایم.


وی در پاسخ به این سؤال که ظاهراً شرکت بنز شرط‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای همکاری با ایران نپذیرفته است، گفت: خیر. این طور نیست و بنز شروط ما را قبول دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته