دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض به ولخرجی‌های جشن تولد 92 سالگی موگابه +‌ تصاویر

ولخرجی‌های رابرت موگابه، رئیس جمهور سالخورده زیمباوه در جشن تولدش انتقادات زیادی را در پی داشته است.
کد خبر : 69773

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از پرس ‌تی وی، موگابه، روز شنبه در جشن تولد 92 سالگی خود کیک 92 کیلویی سفارش داده و 50 هزار میهمان را به جشنی در شهر مسوینگو دعوت کرد که گفته شده 1 میلیون دلار هزینه در بر داشته است.


منتقدان و حتی هم حزبی‌های موگابه از این ولخرجی رئیس جمهور آن هم هنگامی که مردم از گرانی و خشکسالی ویرانگر رنج می‌برند به شدت اعلام انزجار کرده‌اند.


موگابه که در نظر دارد روز تولد خود را روز جشن ملی و تعطیل اعلام کند از سال 1980 تولد خود را در سطح ملی جشن می‌گیرد.


این ولخرجی‌های رئیس جمهوری زیمبابوه در حالی است که بنا به گزارش رویترز، 75 درصد از محصول ذرت به عنوان منبع غذایی اصلی مردم به دلیل خشکسالی گسترده از بین رفته است.


به گزارش دیلی‌میل، موگابه در سخنرانی جشن تولدش گفت هیچ کس به دلیل خشکسالی گرسنه نمی‌ماند. وی همچنین از تمایلش برای رد پیشنهاد کمک‌های غذایی غرب خبر داد و گفت: «ما آن را نمی‌خواهیم. این کمک ها فاسد و کثیف هستند.»


اوبرت گوتو، سخنگوی اپوزیسیون اصلی «جنبش برای تغییر دموکراتیک» در بیانیه‌ای ادعا کرد موگابه بودجه اختصاص داده شده برای واردات ذرت به منظور جلوگیری از قحطی قریب الوقوع در استان مسوینگو و دیگر نقاط کشور را صرف جشن تولدش کرده است.


اگر چه در سال 2008 و تحت رهبری موگابه از بحران اقتصادی زیمبابوه کاسته شد اما منتقدان و مخالفانش وی را به فساد و استبداد متهم می‌کنند.


موگابه 92 ساله مسن‌ترین رهبر در قاره آفریقا است و از زمان استقلال زیمباوه در سال 1980 قدرت را در این کشور در اختیار دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته