دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1394 - 10:16
آنا گزارش می‌دهد

1500میلیارد تومان بودجه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی/ 20درصد بودجه دانشگاه از منابع غیرشهریه تامین می‌شود

روز چهارشنبه 5 اسفند 95 بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسید و سعی شد با توجه به اهداف مورد نظر در سند چشم‌انداز به بخش‌های مختلف بودجه تخصیص داده شود.
کد خبر : 69681

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، میزان درآمد و هزینه همواره یکی از مباحث مهم مورد بحث در دانشگاه‌های مردم‌نهادی بوده است که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنند. در نتیجه بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی برای تخصیص بودجه اهمیت زیادی داشته است و خواهد داشت.


از طرفی دیگر، با توجه به اینکه روش‌های پیشین درآمدزایی مانند قبل کارآمد نیست، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر سعی کرده‌اند درآمد غیرشهریه‌ای این دانشگاه را از طرق مختلف افزایش دهند.


در جلسه هیات امنای مرکزی روز چهارشنبه 5 اسفند بودجه سال آینده دانشگاه آزاد اسلامی از حیث منابع و مصارف 10 هزار میلیارد تومان و از حیث درآمد و هزینه 8 هزار و 300 میلیارد تومان به تصویب اعضای هیات امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی رسید.



بودجه بخش‌های مختلف در سال 95 بر حسب میلیارد تومان در جدول زیر آمده است.








































حوزه درصد مبلغ بر حسب میلیارد تومان
امور جاری و عمرانی در حوزه پزشکی %16.9 هزارو 690میلیارد تومان
پژوهشی %15 هزارو 500میلیارد تومان
عمرانی %15 هزارو 500میلیارد تومان
فرهنگی %2 200میلیارد تومان
دانشجویی %2 200میلیارد تومان
ورزشی %2 200میلیارد تومان


نمودار زیر درآمد غیر شهریه‌ای این دانشگاه را در سال‌های 93 و 94 و رقمی که باید در سال 95 تحقق پیدا کند، نشان می‌دهد.



دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر سعی کرده‌ است با توجه به سند چشم‌انداز خود در خصوص کسب درآمد‌های غیر شهریه‌ای، درآمدهای خود را از طریق تجاری‌سازی علم، گسترش پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و... افزایش دهد که روندی که تاکنون داشته است، نشان از حرکت موفقیت‌آمیز در این باره دارد. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که این دانشگاه در سال 95، 20 درصد درآمد غیرشهریه‌ای یعنی معادل هزارو 660 میلیارد تومان درآمد غیر شهریه‌ای داشته باشد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته