دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1394 - 11:58

آشنایی دانشگاهیان واحد نجف‌آباد با جدید‌ترین روش‌های تعمیر و نگهداری لوازم و تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی

نخستین کارگاه آموزشی تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی با حضور اعضای هیات علمی، مربیان و دانشجویان واحد نجف آباد برگزار و شرکت کنندگان این دوره با جدید‌ترین روش‌های تعمیر و نگهداری برخی از لوازم و تجهیزات پزشکی و دندان‌پزشکی به منظور کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از این تجهیزات آشنا شدند.
کد خبر : 69605

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، شرکت کنندگان در این دوره ضمن آموزش تئوری مباحث و آشنایی با نحوه کار و عملکرد تجهیزات پزشکی بصورت عملی، تعمیرات و عیب یابی این تجهیزات را نیز فراگرفته تا برای ورود به بازار تکنسین‌های پزشکی با آمادگی بیشتری گام بردارند.


تحصیلات آکادمیک و تجربه بالای کاری دو مزیتی است که مدرسین این دوره داشتند و به همین دلیل علاوه بر تدریس و توضیح تئوری، تجربیات خود را در اختیار دانشجویان شرکت کننده درکارگاه قرار دادند. از دیگر مزیت‌های این دوره مشاوره کاری رایگان و معرفی دانشجویان شرکت کننده به مراکز درمانی به عنوان تکنسین تعمیرات است.


این دوره برخلاف رویه‌ای که در برخی موسسات آموزشی وجود دارد، بصورت نظری و عملی برگزار شد. در این کارگاه در بخش عملی دانشجویان در یک محیط واقعی ضمن آشنایی با دستگاه‌ها و تجهیزات پر کاربرد پزشکی و دندانپزشکی در مورد نحوه عیب یابی و رفع اشکالات دستگاه‌ها آموزش دیدند.


شرکت کنندگان در این دوره آموزشی با تعمیر، عیب یابی و همچنین نگهداری دوره‌ای تجهیزات دندان پزشکی، یونیت و صندلی دندان پزشکی، اتوکلاو دندانپزشکی، رادیوگرافی دندانپزشکی، کمپرسور دندانپزشکی، جرم‌گیر دندانپزشکی، ساکشن دندانپزشکی، لایت کیور، دوربین داخل دهانی، آمالگاماتور، ساکشن‌ها و دیگرل ابزار‌های پر کاربرد کلینیک‌های دندانپزشکی شامل: توربین، ایرموتور، میکرو موتور، پوآر آب و هوا، هندپیس، آنگل و ایر اسکلر آشنا شدند.


در این دوره افزون بر انجام کار عملی بر روی دستگاه‌های آموزش داده شده، به بررسی نقشه‌های الکتریکی و مکانیکی برخی دستگاه‌ها نیز پرداخته شد و اشکالات رایج هر دستگاه و نحوه رفع آنها مورد بررسی قرار گرفت. آشنایی با مدل‌ها و برندهای معروف هر دستگاه و نحوه سفارش و تامین و نگهداری قطعات یدکی و مزایا و معایب هرکدام از آنها، از دیگر بخش‌های این دوره آموزشی بود.


این دوره آموزشی مورد استقبال چشمگیر، دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی، مهندسی پزشکی، مکانیک برق، مکاترونیک و کامپیو‌تر قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته