دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 اسفند 1393 - 10:19

علوی: همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم/دستگاه‌ اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین‌ باجی را به باج‌خواهان نمی‌دهد

وزیر اطلاعات گفت که همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم.
کد خبر : 6956

به گزارش گروه سیاسی آنا، حجت‌الاسلام‌ سید محمود علوی پس از بازگشت نوراحمد نیکبخت دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تحمل سختی‌ها در انجام وظیفه به عنوان فضیلتی خاص است و جمهوری اسلامی ایران در مسیر انقلاب همیشه در حال نبرد اعم از سخت و نرم بوده و هست.


وی افزود: در این عرصه سختی کشیدن امری عادی است و همه سختی‌ها را به جان می‌خریم تا از نظام در مقابل دشمن حفاظت کنیم.


وزیر اطلاعات تصریح کرد: آزادی دیپلمات ربوده‌شده ایرانی در یمن با کمترین هزینه صورت گرفت، با اشراف اطلاعاتی و تجربه در وزارت اطلاعات و تجربه سال‌ها کار، این اقدام به پیش رفت.


علوی خاطرنشان کرد: گروه‌های تروریستی افرادی را از کشورهای مختلف به گروگان می‌گیرند و آن کشورها با وجود دستگاه‌های اطلاعاتی، موفق به آزادی آنها نمی‌شوند اما جمهوری اسلامی با ترفند جدید و عملیات پیچیده دیپلمات ربوده شده را آزاد کرد.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کوچکترین باجی به باج‌خواهان نمی‌دهد و با روش‌های پیچیده اطلاعاتی از منافع و مصالح خود دفاع می‌کند، ادامه داد: 20 ماه پیش یکی از دیپلمات‌های عزیز کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن و در یکی از خیابان‌های پایتخت این کشور گروگان گرفته شد. از همان لحظات اول این اتفاق، دستگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران احساس وظیفه در جهت پایان دادن به این گروگان‌گیری‌ها با رعایت منافع جمهوری اسلامی ایران کردند.


علوی اضافه کرد: گروکان‌گیران پیش‌ شرط‌هایی را مطرح می‌کردند، نوع رفتار با این افراد باید به گونه‌ای باشد که برای کشور هزینه‌ای نداشته باشد و به پایان بردن این کار از پیچیدگی‌های خاصی برخوردار است.


وزیر اطلاعات یادآور شد: وزارت اطلاعات با تخصص و تجربه سال‌ها کار اطلاعاتی و اشراف در این زمینه موفق شد کار را بخوبی به پیش ببرد.


حجت‌الاسلام علوی یادآور شد: گروه‌های تروریستی افرادی را از کشورهای مختلف بزرگ دنیا به گروگان می‌گیرند و سر آنها را بریده و یا زنده به آتش می‌کشند، اما این کشورها علیرغم در دست داشتن تمام دستگاه‌های اطلاعاتی موفق نمی‌شوند، گروگان‌های خود را از شر تروریست‌ها آزاد کنند.


وی یادآور شد: اما افسران اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با یک عملیات پیچیده و ترفندهای جدید وارد عمل شدند و کار را به نحوی به پایان رساندند که دیپلمات را از دست تروریست‌ها آزاد کنند؛ به گونه‌ای که به هیچ یک از پیش‌شرط‌های تروریست‌ها پاسخ مثبتی داده نشد و با کمترین هزینه این آزادی اتفاق افتاد.


وزیر اطلاعات تصریح کرد:‌ از همه کسانی که در این زمینه همکاری کردند تا این موفقیت رقم زده شود، تشکر می‌کنم و خدمت امام‌ زمان (عج)، مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری و دولت و خانواده این عزیز تبریک می‌گویم و امیدوارم شاهد چنین ماجراهایی نباشیم.


وی در پایان گفت: گروگان‌گیرها بدانند دستگاه‌ اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران کوچکترین‌ باجی را به باج‌خواران نمی‌دهد و با روش‌های پیچیده اطلاعاتی از منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کند.


به گزارش آنا، نوراحمد نیکبخت که صبح امروز پس از 20 ماه و 2 روز توسط گروه‌های ناشناس در صنعا ربوده شده بود با تلاش سربازان گمنان امام زمان (عج) آزاد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته