دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1394 - 18:36

ادامه ریاست سوئیسی‌ها/ اینفانتینو به مدت 3 سال رئیس فیفا شد

انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال که به دور دوم کشیده شده بود در پایان، با انتخاب دبیرکل فیفا به عنوان رئیس جدید این فدراسیون به پایان رسید. اینفانتینو ریاست سه ساله بر فیفا خواهد داشت.
کد خبر : 69501

به گزارش خبرگزاری آنا، مراسم انتخابات ریاست فدراسیون جهانی فوتبال عصر امروز جمعه در مقر فیفا در زوریخ سوئیس برگزار شد و از ۲۰۹ عضو این فدراسیون بین المللی ۲۰۷ عضو حق رای داشتند که در پایان رای گیری که به دور دوم کشیده شده بود، جیانی اینفانتینیو با ۱۱۵ رای به عنوان رئیس جدید انتخاب شد.


*با توجه به اینکه یک سال دیگر از عمر ریاست سپ بلاتر باقی مانده است از مدت ریاست رئیس جدید یک سال کاسته شده و رئیس جدید فیفا سه سال در این پست باقی خواهد ماند.


*قرار بود انتخابات فیفا با حضور ۵ کاندیدار برگزار شود ولی در آستانه برگزاری این انتخابات، توکیو سکسواله از حضور در آن انصراف داد. وی بعد از اینکه در کنگره فیفا سخنرانی کرد از حضور در انتخابات انصراف داد تا شیخ سلمان، اینفانتینو، شاهزاده علی بن حسین و جروم شامپاین با یکدیگر به رقابت بپردازند.


*اینفانتینو، کاندیدای سوئیسی انتخابات فیفا بعد از اینکه رای خود را در صندوق مخصوص انداخت ادعای جالبی را مطرح کرد و مدعی شد در صورتی که شیخ سلمان در دور نخست بیش از یکصد رای را به خود اختصاص بدهد از این انتخابات کنار خواهد کشید.


*فیفا در ورودی سالن زوریخ به شش زبان مختلف دنیا به حاضرین در سالن خوش‌آمد گفته و از انها پذیرایی می‌کند.


*قبل از شروع کنگره فوق‌العاده فیفا، البته از سوی دبیر کل فیفا حضور و غیاب صورت گرفت که هر 209 عضو حضور دارند و فقط فدراسیون های اندونزی و کویت به دلیل تعلیق فدراسیون‌های‌شان نمی توانند در رای گیری ریاست فیفا شرکت کنند.


*طبق آخرین تصمیم اتخاذه شده فدراسیون های این دو کشور می توانند تا روز دوازدهم و سیزدهم می می 2016 ( بیست سوم و بیست چهارم سال 95)از برنامه های آتی خود دفاع کردند و در جلسه‌ای که در مکزیک برگزار خواهد شد، با ارئه توضیحات رفع تعلیق شوند.


*رئیس فدراسیون فوتبال انگلیس در حال سخنرانی یکی از نامزدهای انتخاباتی ریاست فیفا برای لحظاتی چرت زد که همین اتفاق سوژه برخی حاضرین در سالن شد.


*انتخابات 7 اسفند فیفا با برگزاری کنگره فوق العاده و با انتخاب اینفانتینو به عنوان رئیس جدید فیفا به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب