دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 20:52

منصوری: رانت حاصل از درآمد نفتی سابق، امروز مقابل روحانی مانع‌تراشی می‌کند/ راهکار اقتصاد ایران، جریان آزاد اطلاعات است

منصوری گفت: هر قدر بتوانیم در پیشبرد اصلاحات جامعه موفق شویم تلاش برای تقویت دموکراسی را انجام داده‌ایم.
کد خبر : 6947

به گزارش خبرنگار سیاسی آنا، آذر منصوری، فعال سیاسی اصلاح طلب در نشست تخصصی بررسی شعار سال (اقتصاد و فرهنگ) از دیدگاه اصلاح طلبی، در محل دفتر حزب اسلامی کار برگزار شد، اظهار کرد:‌ اصلاحات با تقویت جامعه مدنی و جامعه صنفی به همراه تأکید بر اصل گفت‌وگو انجام می‌شود.


وی با تأکید بر گفت‌وگو درباره مباحث مهم کشور گفت: هر چه قدر بتوانیم در پیشبرد اصلاحات جامعه موفق شویم تلاش برای تقویت دموکراسی را انجام داده‌ایم. تلاش برای تقویت دموکراسی زیربنایی است که باید با به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در ساختار حقیقی کشور به همراه سند چشم‌انداز که جدی‌ترین سند در اختیار مسئولان و سیاست‌مداران است انجام شود.


منصوری ادامه داد: ما به عنوان جریانی که معتقد به گفت‌وگو هستیم، باید این اعتقاد را در صحنه عمل گسترش دهیم و یاد بگیریم با همه جریانات سیاسی این گفت‌وگو را ادامه داده و به پیش ببریم.


وی با اشاره به 8 سال روی کار بودن دولت‌های نهم و دهم گفت: ما در طول 8 سال دولت محمود احمدی‌نژاد علی‌رغم درآمد افسانه‌ای نفت، کاهش شدید سرمایه‌گذاری و ارزش پول ملی را مشاهده کردیم که سبب کاهش نرخ بیکاری در کشور شد.


این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: تورم فزاینده، واحدهای تولید را از بین برد و توان رقابت را از آن‌ها گرفت. شاهد فساد گسترده‌ای هم بوده‌ایم که این سطح از فساد در طول تاریخ انقلاب اسلامی بی‌سابقه بوده است. علی رغم درآمد 100 میلیاردی با یک رانت قدرتمند و پیچیده روبهرو بودیم. امروز همین رانت‌ها در برابر فعالیت آقای روحانی ایستادگی می‌کند و مشکل می‌تراشد.


راهکار اقتصاد ایران، جریان آزاد اطلاعات است


منصوری با تأکید بر ضرورت پرسشگری گفت: اصلی‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان گسترش پرسش‌گری است که تا محقق نشده قطعا فضا برای رقابت و مشارکت فراهم نخواهد شد.


همچنین وی اصلی‌ترین راهکار برای اقتصاد ایران را جریان آزاد اطلاعات دانست و افزود:این راهکار، فضا را برای رقابت و مشارکت حداکثری مردم در عرصه اقتصاد را فراهم می‌کند.


وی در بخشی از اظهاراتش با اشاره به مشکلات اقتصادی، خطر بیان‌زایی و خشکسالی، جاده‌ها تأکید کرد که این مشکلات باید حل شود تا محیط کسب و کار بهبود پیدا کند و افزود: اقتصاد ما کوچک شده است. در چنین وضعیتی دولت با حجمی از بدهی‌ها و هدفمندی یارانه‌ها که معضلات اقتصادی و فرهنگی ایجاد کرده، نخواهد توانست کاری انجام دهد. در چنین شرایطی تولیدکنندگان هم نخواهند توانست اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته