دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1394 - 13:20

ترکیه: به آتش‌بس در سوریه متعهد نیستیم

نخست‌وزیر ترکیه با انتقاد از عدم اشاره آتش‌بس سوریه به گروه ی‌پ‌گ (حزب اتحادیه دموکراتیک در سوریه)که میان روسیه و آمریکا منعقد شده است گفت که آنکارا خود را به این توافق پایبند نمی‌داند.
کد خبر : 69427

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت، آنکارا به توافق بین آمریکا و روسیه برای پایان دادن به مخاصمات در سوریه متعهد نیست.


وی در جریان سفر به استان قونیه به خبرنگاران گفت: «همه باید بدانند که این آتش‌بس تنها برای سوریه و طرف‌های درگیر در این کشور اعتبار دارد... اگر هر یک از آنها تهدیدی برای امنیت ترکیه ایجاد کند، این (آتش‌بس) برای ما لازم‌الاجرا نخواهد بود.»


وی افزود: «وقتی پای امنیت ترکیه به میان می‌آید، این کشور از هیچ‌کس اجازه نخواهد گرفت، بلکه اقدام لازم را انجام خواهد داد. زیرا وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، دیگر موضوع مربوط به سوریه نیست بلکه مربوط به ترکیه نیز مربوط می‌شود.»


واشنگتن و مسکو این هفته «توقف درگیری‌ها» در سوریه را اعلام کردند که در نیمه شب جمعه به وقت محلی به اجرا گذاشته می‌شود. ابراز امیدواری شده است که این آتش‌بس امکان ارسال کمک به سوری‌های نیازمند کمک را فراهم کند.


داعش و جبهه النصره از این توافق مستثنی شده‌اند.


داووداوغلو از اشاره نکردن به خروج گروه‌های وابسته به پ‌ک‌ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) از توافق آتش‌بس سوریه انتقاد کرد.


داووداوغلو با اشاره به شاخه نظامی حزب اتحادیه دموکراتیک در سوریه گفت: «ی‌پ‌گ برای ما یک سازمان تروریستی است، درست مثل داعش و النصره...باید در آتش‌بس به این گروه هم اشاره می‌شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته