دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1394 - 10:30

چند اشکال در ستون شهرت فهرست رسمی اسامی نامزدهای خبرگان استان تهران

چند اشکال در فهرست رسمی نامزدهای استان تهران پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در همه شعبه‌های رای‌گیری نصب شده است، به چشم می‌خورد.
کد خبر : 69361

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا از شعبه‌های رای‌گیری، در فهرست رسمی نامزدهایپنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، افزون بر نام، نام خانوادگی، نام پدر و کد نامزدی، ستونی نیز به شهرت نامزدهای انتخابات اختصاص دارد که این ستون، در انتخابات خبرگان حائز اهمیت است زیرا برخی از شخصیت‌های روحانی کشور در میان مردم و رسانه‌ها با نامی شناخته‌شده‌‌اند که با نام خانوادگی آنان تفاوت دارد.


برای نمونه، نام خانوادگی آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطابق مندرجان شناسنامه هاشمی بهرمانی است یا نام خانوادگی آیت‌الله محمد ری‌شهری، در شناسنامه محمدی نیک درج شده است.


بر این اساست در ستون شهرت فهرست رسمی نامزدهای استان تهران پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری چند اشکال به چشم می‌خورد که به این شرح است:


1- به شهرت آیت‌الله محمدعلی موحدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت تهران، که در جامعه به نام آیت‌الله موحدی کرمانی شناخته می‌شود، اشاره نشده است.


2- به شهرت آیت‌الله ابراهیم حاج امینی نجف‌آبادی، امام جمعه پیشین قم، که در جامعه به نام آیت‌الله امینی شناخته می‌شود، اشاره نشده است. این درحالی است که به دلیل حضور نامزدی با نام خانوادگی «امین» در فهرست استان تهران امکان اشتباه رای‌دهندگان در این مورد بالاست.


3- برای حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، در ستون شهرت دو لقب ذکر شده است که یکی از آن «مصباح» است در حالی که آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی نیز در جامعه به این لقب شناخته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته