دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در ادامه شبگردی خبرنگاران مطرح شد:

شهرداری 6 سال در سکوت به توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مشغول بود

مدیرستاد توانمند سازی شهرداری تهران، سکوت 6 ساله خود در خصوص اعلام وضعیت طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را شکست و اعلام کرد: اکنون بیش از ۶۰ درصد از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران بوده و در حال کارآفرینی هستند.
کد خبر : 6935

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، شب گذشته در ادامه برنامه شبگردی، خبرنگاران حوزه شهری با حضور در ششمین دوره نمایشگاه زنان و تولید ملی پای صحبت‌های مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران نشستند.


در ابتدای این نشست بر خلاف گلایه‌های خبرنگاران که از سکوت 6 ساله ستاد توانمندسازی زنان شکایت داشتند، فهیمه فیروزفر در پاسخ علت این حرکت به صورت چراغ خاموش را موفقیت طرح عنوان کرد و گفت: از ابتدای آغاز این طرح سعی کردیم سکوت کنیم تا با مشکل مواجه نشویم. اما اکنون دیگر این سکوت را شکسته‌ایم و اعلام می‌کنیم که توانستیم اقدامات خوبی برای کمک به 60 درصد از زنان سرپرست خانوار پایتخت انجام دهیم.


وی با بیان اینکه تلاش ما این بوده است که زنان سرپرست خانوار را با فن‌آوری‌های نوین آشنا کنیم، از ارائه کارگاه‌هایی برای توانمندسازی این زنان از سوی شهرداری تهران خبر داد و گفت که ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در زمینه مالی هیچ گونه کمکی به این افراد نمی‌کند و با آموزش سعی در ایجاد تحول در زندگی آنان دارد.


طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در شهرداری تهران موضوع دیگری بود که فیروزفر در خصوص آن صحبت کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در کشور و در شهرری انجام می‌شود که بر اساس آن اطلاعات مربوط به زنان سرپرست خانوار در سامانه‌ای ثبت شده و نسبت به نیازهای آنان خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد.


آموزش مهارت به فرزندان زنان سرپرست خانوار


وی همچنین یادآور شد: ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به فرزندان این زنان مهارت‌های مختلف از جمله تعمیر موبایل و نگهداری آسانسور را آموزش می‌دهد و بررسی‌ها نشان داده این اقدام نتایج مثبتی را در بر داشته است چرا که همه این افراد با این آموزش توانسته‌اند جذب بازار کار شوند.


فیروزفر با بیان اینکه ما قصد داریم تولیدات زیور آلات را در کشور افزایش دهیم و موجب اشتغال‌زایی بیشتر شویم، تصریح کرد: اکنون حجم زیادی از زیور آلات موجود در کشور وارداتی است و این در حالی است که ما توانایی تولید زیور آلات را داریم و می‌توانیم با سرمایه‌گذاری و حمایت از زنان سرپرست خانوار تولیدات‌مان را افزایش و آن را به کشورهای دیگر هم صادر کنیم.


وی قصد ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را رایزنی با افرادی که با کشورهای اروپایی در زمینه ساخت زیورآلات کار می‌کنند عنوان کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم تکنولوژی لازم برای تولید زیور آلات را فراهم کنیم این تعامل را برقرار خواهیم کرد. البته در این کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز همکاری‌هایی با ما دارند و همزمان با ما در زمینه ساخت زیور آلات وارد شده‌اند.


سقف 10هزار نفری پذیرش زنان سرپرست خانوار در ستاد توانمندسازی


فیروزفر در ادامه سخنانش سقف پذیرش زنان سرپرست خانوار در ستاد توانمندسازی زنان را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اکنون ۶ هزار نیروی فعال در این ستاد مشغول به کارآفرینی و آموزش هستند و کسانی که به درجه‌ای از استقلال می‌رسند از پوشش ما خارج شده و روی پای خود می‌ایستند.


وی افزود: به کمک سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران توانستیم سیستم جامع و خوبی را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در تهران پایه‌گذاری کنیم که اکنون این سیستم طوری مورد توجه قرار گرفته است که وزارت کشور درخواست کرده سه کارگاه برای مدیران کل امور بانوان استان‌ها برای آشنایی با آن برگزار کنیم.


مدیرستاد توانمند سازی شهرداری تهران تصریح کرد: سعی ما این است که با همکاری استانداری‌ها و مجموعه وزارت کشور در راستای اجرای این طرح به صورت کشوری هم‌افزایی ایجاد کنیم. بر همین اساس نیازسنجی‌ها در هر استان انجام می‌شود و وزارت کشور و فنی و حرفه‌ای وظیفه آموزش‌ها را برعهده می‌گیرند، وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌کند چه آموزش‌هایی داده شود که بازار فروش داشته باشد و کمیته امداد امام (ره) نیز کارهای حمایتی را بر عهده می‌گیرد.


به گزارش آنا، در پایان این بازدید خبرنگاران به همراه مسئولان شهری از نمایشگاه زنان سرپرست خانوار که در ۳۰۰ غرفه و با حضور ۳۰ برند برپا شده است بازدید کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب