دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1394 - 13:12

مقام سوری: انتخابات پارلمانی تنها در داخل سوریه انجام می‌شود

رئیس کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه گفت که دفاتر انتخاباتی در سفارتخانه‌های سوریه در خارج از کشور هرگز باز نمی‌شود و انتخابات تنها در استان‌های تحت کنترل حکومت سوریه برگزار خواهد شد.
کد خبر : 69283

به‌ گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه الوطن چاپ سوریه، هشام شعار گفت: «ما از سویی به این دلیل که انتخابات پارلمانی باید مطابق با هر استان انجام شود و از سوی دیگر اینکه امکان باز کردن مراکز رای‌گیری در خارج از کشور سخت است، هرگز رای‌گیری در خارج از کشور نخواهیم داشت.»


این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه چند روز پیش گفته بود که انتخابات پارلمانی سوریه در 13 آوریل (25 فروردین) برگزار می‌شود.


این روزنامه به‌نقل از شعار نوشت: «هر فرد سوری که بخواهد، فارغ از جناح‌بندی سیاسی و طبق قانون می‌تواند وارد عرصه انتخابات شود. کمیته عالی قضایی انتخابات سوریه از عصر روز گذشته (چهارشنبه) درخواست افراد از استان‌های مختلف را دریافت می‌کند و انتظار می‌رود که این دور از انتخابات با استقبال بسیاری از افراد جناح‌ها برای نمایندگان در پارلمان همراه شود.»


این مقام سوری با بیان اینکه مراکزی برای دریافت تقاضای افراد در استان‌های نزدیک به مناطق حساس دایر شده است، گفت: «افراد متقاضی از رقه می‌توانند درخواست خود را در استان حماه ارائه کنند. حتی این حق برای آن‌ها قائل شده است که بتوانند درخواست خود را در دمشق و یا هر استانی که در آن حضور دارند، ارائه کنند.»


وی درباره حضور پناه‌جویان تصریح کرد: «در بازگشت به کشور به روی آن‌ها باز است تا بتوانند رای بدهند و نماینده مورد نظر خود را انتخاب کنند. سوریه هیچ شهروند خود را از شرکت در انتخابات منع نمی‌کند.»


شعار تاکید کرد: «به‌دلیل حفاظت از سلامت انتخابات، مراکز انتخاباتی در اردوگاه پناه‌جویان به‌ویژه در مرزهای سوریه با کشورهای هم‌جوار تشکیل نمی‌شود.»


پارلمان سوریه 250 نماینده دارد و انتخابات پارلمانی در این کشور هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته