دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1394 - 11:25
رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد:

جابه‌جایی مدارس قدیمی شهر از عهده آموزش و پرورش خارج است

رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس با بیان اینکه جا‌به‌جایی مدارس قدیمی شهر به تنهایی از عهده آموزش و پرورش خارج است، عنوان کرد: این مساله یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش است که نیازمند همکاری ارگان‌های مختلف و خیرین برای تهیه زمین مناسب دارد.
کد خبر : 69274

مرتضی رئیسی، رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره مدارسی که در بافت قدیمی شهر به خصوص مناطق جنوب تهران وجود دارند و موجب مزاحمت صوتی ساختمان‌های مجاور شده‌اند، گفت: مدارسی که در بافت قدیمی و پرتراکم وجود دارد متاسفانه مدارسی هستند که از گذشته وجود داشتند و به دلیل اینکه از استانداردهای روز برخورد‌دار نیستند موجب مزاحمت (مزاحمت صوتی) برای ساختمان‌های مجاور می‌شوند.


وی افزود: جا به جا کردن مدارسی که از گذشته باقی‌ مانده‌اند یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش است اما اجرایی شدن این هدف مشروط به قرار گرفتن ساختمانی در اختیار آموزش و پرورش است.


رئیسی با بیان اینکه حل این مشکلات به تنهایی از توان وزارت آموزش و پرورش خارج است، ادامه داد: جا به جا کردن اینگونه مدارس نیاز به همکاری ارگان‌های بسیاری مانند شهرداری، خیرین، وزارت راه و شهرسازی و غیره دارد تا زمینی را در اختیار آموزش و پرورش بگذارند که مدارسی با اصول مهندسی روز دنیا ساخته شود.


رئیس سازمان توسعه و نوسازی مدارس، خاطرنشان کرد: تمامی مدارسی که بازسازی و نوسازی شده‌اند دارای عایق صدا، حیاط بزرگ، سالن اجتماعات، سالن ورزش، فضای کافی برای حضور دانش آموز در داخل ساختمان مدرسه و ... است به همین دلیل این مدارس هیچ گونه مزاحمت و آلودگی صوتی برای ساختمان‌های مجاور ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته