دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عربستان پای ثابت کاهش قیمت نفت

روز دوشنبه این هفته قیمت نفت خام صعودی 6 درصدی داشت اما تحت تاثیر اظهارات وزیر نفت عربستان و در پی آن تردید معامله‌گران روز سه‌شنبه این نرخ یک دلار و 53 سنت کاهش یافت و نفت خام در این روز 31 دلار و 86 سنت معامله شد.
کد خبر : 69133

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، روز سه‌شنبه علی النعیمی، وزیر نفت عربستان، شوک جدیدی بر بازار نفت وارد کرد و در کنفرانسی در آمریکا عنوان کرد که هیچ نگرانی نسبت به تقاضا نداشته است و از عرضه بیشتر حتی نفت شیل آمریکا نیز استقبال می‌کند.


عربستان در دو سال گذشته با هدف حذف بازیگران غیراوپک مانند آمریکا و روسیه به افزایش نرخ تولید نفت ادامه داده و منجر به کاهش قیمت‌ها شده است.


صحبت‌های روز گذشته النعیمی که در آن احتمال کاهش تولید را تضعیف کرد، خریداران سهام بازار نفت را ناامید کرده است.


این اتفاق در حالی رخ داد که در پی مذاکرات اخیری که در ایران میان 4 کشور نفتی ایران، عراق، ونزوئلا و قطر صورت گرفته بود بازار نفت آسیا واکنش مثبتی به آن نشان داده و با افزایش هشت درصدی قیمت نفت مواجه شده‌ بودیم و دلگرمی برای به نتیجه رساندن این مذاکرات در میان تولیدکنندگان نفتی بوجود آورده بود.


همچنین روز سه‌شنبه قیمت نفت برنت نیز 1 دلار و 38 سنت افت کرد و در سطح 31 دلار 86 سنت قرار گرفت.


بهای معاملات نفت از اواسط سال 2008 حدود 80 درصد کاهش یافته است و تحلیلگران معتقدند پیش از اینکه تولیدکنندگان نفتی پای میز مذاکره بنشینند و به کاهش تولید رضایت دهند، قیمت نفت خام به 20 دلار در هر بشکه سقوط خواهد کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته