دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1393 - 16:03
در گفت‌وگو با آنا

وزیر علوم: پیگیری بورسیه‌های غیرقانونی ادامه دارد/ شهریه ثابت دانشگاه آزاد زیاد نشده است

وزیر علوم و تحقیقات در پاسخ به سوال خبرنگار آنا گفت: بررسی‌های بورسیه‌های غیرقانونی ادامه دارد و تا پایان سال تحقیقات را به پایان می‌رسانیم.
کد خبر : 6912

محمد فرهادی در حاشیه جلسه هیئت دولت در نشست خبری با خبرنگاران درباره تازه‌ترین پیگیری‌های وزارت علوم از پرونده بورسیه‌ها به خبرنگار سیاسی آنا، گفت: در بررسی‌های اولیه آقای نجفی گزارشهایی را ارائه داده‌اند، کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است و افرادی به عنوان ناظر از مجلس و دیگر دستگاهها بر فعالیت این کمیته نظارت می‌کنند.


وی با بیان اینکه «عده‌ای به فعالیت کمیته اعتراض داشتند که برخی از آنها رسیدگی و برخی در حال بررسی است و تا پایان سال جاری وضعیت آنها مشخص خواهد شد»، ادامه داد: تعدادی از افراد مجاز به ادامه تحصیل شده‌اند و تعدادی از بورسیه‌ها لغو و همچنین تعدادی نیز تبدیل وضعیت شده‌اند تا با هزینه خود ادامه تحصیل دهند. همچنین در کمیته‌ سه شرط عمده سن، نداشتن اشتغال در دولت و همچنین معدل مورد بررسی قرار می گیرد. بررسی‌ها ادامه دارد و تا پایان سال تحقیقات را به پایان می‌رسانیم.


وزیر علوم و تحقیقات در خصوص چرایی مشخص نشدن رؤسای چندین دانشگاه کشور و اداره شدن آنها توسط سرپرست‌ها، گفت: از مدتی که در وزارتخانه حضور یافتم، حدود 32 و 33 سرپرست دانشگاه را برای شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کردم که به دلیل تعدد مباحثی که در دستور کار این شورا قرار گرفته، هنوز نظر شورا درباره این افراد مشخص نشده‌ است.


وی همچنین درباره تشکیل کمیته‌ دانشجویان ستاره‌دار در وزارت علوم، گفت: به شکل رسمی چنین کمیته‌ای در زمان آقای توفیقی یا فرجی دانا در وزارتخانه شکل نگرفت، اما از مراجع ذیربط پیگیر امور این دانشجویان هستیم، اگر در استعلامات مشکلی نداشته باشند تأیید می‌شوند و به تحصیل باز می‌گردند.


فرهادی گفت: اگر دانشجویی مسائل امنیتی خاصی نداشته باشد، صلاحیت آنها برای تحصیل نیز تایید می‌شود. البته تعداد‌شان کم شده است و تا حدودی مواردی که مربوط به دوره‌های قبل بوده تمام شده است. تنها برای سال تحصیلی جدید چند موردی بودند که در دست بررسی هستند که اگر توسط مراجع ذیربط تایید شود، مشکلی برای تحصیل آنها نخواهد بود.


فرهادی در پاسخ به سؤال دیگری درباره افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اظهار کرد: در مورد شهریه دانشگاه آزاد شورای هیئت امنای این دانشگاه تصمیم می‌گیرد و فکر می‌کنم در حد تورم این شهریه اضافه شده است. البته تا آنجایی که من می‌دانم شهریه ثابت زیاد نشده و تنها به شهریه واحدهای درسی اضافه شده است.


وی همچنین درباره فعالیت دانشگاه آزاد در زمینه رشته‌های تحصیلی و تعداد پذیرش خاطرنشان کرد: درباره مقاطع تحصیلی، تعداد پذیرش و مسائلی از این دست در شورای گسترش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در این زمینه کمیته‌ای تشکیل شده است که مسائل مربوط به دانشگاه آزاد را بررسی می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته