دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1394 - 11:40

تونی بلر: از محبوبیت برنی ساندرز و جرمی کوربن متعجبم

تونی بلر ضمن مقایسه برنی ساندرز، نماینده دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا و جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر انگلیس، نسبت به قابلیت انتخاب آنها به عنوان مسئولان سیاسی آمریکا و انگلیس ابراز تردید کرد.
کد خبر : 69112

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از گاردین، تونی بلر گفت، وی نمی‌تواند جذابیت برنی ساندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمرکیا و جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر انگلیس را درک کند، زیرا هر دوی آنها به دلیل وجود «معضل قابلیت انتخاب شدن» با مانع مواجه هستند.


وی در مصاحبه مشترک با گاردین و فایننشال تایمز گفت، مردم آمریکا باید تصمیم خود را بگیرند، اما بر تردید خود نسبت به ساندرز چپگرا تصریح کرد. به چالش کشیدن نخبگان ثروتمند از سوی ساندرز، موجب شده است تا این نامزد دموکرات، حامیان زیادی در بین جوانان آمریکایی پیدا کند.


بلر افزود: «این خیلی شبیه طرز رفتار جرمی کوربن است... حذف شهریه دانشگاه‌ها، خب، این خیلی عالی است، اما بالاخره یکی باید این هزینه‌ها را پرداخت کند.»


وی افزود، سوال کلیدی، یافتن موضعی است «که بتواند حمایت لازم برای پیروزی شما را جلب کند تا شما بتوانید کارهایی را که مردم نیازمند احتیاج دارند، انجام بدهید.»


وی افزود: «من فکر می‌کنم ترکیبی از عوامل بین این جنبش‌ها وجود دارد که در هر دو سوی آتلانتیک در حال رخ دادن است. بخشی از این فقدان افزایش درآمد مردم طبقه پایین و متوسط و نبود افزایش استانداردهای زندگی این مردم است که بسیار ناامیدکننده است. البته بخشی از این موضوع، به رسانه‌های اجتماعی برمی‌گردد که به خودی خود یک پدیده انقلابی است که می‌تواند به سرعت موج عظیمی از هواخواهی را ایجاد کند. زمانی که اولین بار من کار سیاست را آغاز کردم، ایجاد چنین موجی خیلی زمان می‌برد.»


بلر از اظهارنظر مستقیم درباره وعده ترامپ مبنی بر ممنوع کردن ورود مسلمانان به خاک آمریکا برای مقابله با تروریسم خودداری کرد، اما گفت: «این مهم است که مردم از این حقیقت آگاهند که ما برای مقابله با این موضوع، به متحدانی در (دنیای) اسلام نیاز داریم و آن متحدان، اکثریت مسلمانان را تشکیل خواهد داد. بنابراین منطقی نیست که از همان ابتدا آنها را بیگانه تلقی کنیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته