دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پافشاری عربستان بر کاهش ندادن تولید نفت

وزیر نفت عربستان احتمال کاهش تولید نفت این کشور را منتفی دانست اما درباره پیوستن کشورهای دیگر به توافق افزایش ندادن تولید، ابراز اطمینان کرد.
کد خبر : 69084

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شانا، علی النعیمی وزیر نفت عربستان با ابراز امیدواری درباره پیوستن کشورهایی بیش‌تر به توافق افزایش ندادن تولید نفت، احتمال کاهش عرضه نفت را از سوی تولیدکنندگان عمده نفت در آینده نزدیک منتفی دانست.


النعیمی در همایشی در آمریکا اعلام کرد که افزایش همراهی با توافق افزایش ندادن تولید از یک سو و رشد تقاضای جهانی نفت از سوی دیگر، به تدریج وضع کنونی عرضه بیش از حد نفت را در بازار از میان می برد.


وزیر نفت عربستان گفت: افزایش ندادن عرضه، گام نخست از یک فرایند است؛ اگر بتوانیم همه تولیدکنندگان عمده را قانع کنیم که تولید خود را افزایش ندهند، سطح بالای ذخیره‌سازی کنونی به تدریج کم‌تر می‌شود.


وی تأکید کرد: بازار نفت نباید این توافق را مقدمه‌ای برای کاهش تولید انگارد زیرا برای رسیدن به چنین توافقی هنوز اعتماد کافی در میان نیست.


النعیمی گفت: این کاهش تولید محقق نمی شود زیرا کشورهای چندانی به آن پایبند نخواهند بود؛ حتی اگر بگویند تولید را کاهش می‌دهند اما این کار را انجام نمی‌دهند چراکه معقول نیست برای دستیابی به کاهش تولید وقتمان را هدر دهیم.


وی ابراز امیدواری کرد که در ماه مارس سال جاری میلادی، نشستی دیگر برگزار شود و کشورهایی بیش‌تر به توافق افزایش ندادن تولید بپیوندند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تولید نفت نفت
ارسال نظر
هلدینگ شایسته