دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 فروردين 1395 - 09:32
در گفت‌‌وگو با آنا

امیرحسین پیروانی: برای موفقیت در آسیا باید در 5 تورنمنت بزرگ بین المللی شرکت کنیم/کی‌روش تعامل خوبی با تیم ملی جوانان دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت: از فدراسیون درخواست کردیم تا قبل از مسابقات جام ملت‌ها در پنج تورنمنت بین المللی شرکت کنیم و در این تورنمنت‌ها با کشورهای اروپایی موفق در فوتبال و همچنین قدرت‌های فوتبال آسیا بازی کنیم.
کد خبر : 69076

امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد ارزیابی‌اش از تیم ملی فوتبال جوانان در سال 94 گفت: «به کمک فدراسیون توانستیم در سال 94 در تورنمنت‌های خوبی شرکت کنیم. البته در یکی از تورنمنت‌ها که قرار بود در آنتالیا برگزار شود به دلیل حضور عربستان در آن مسابقات و مشکلات پیش آمده میان دو کشور شرکت نکردیم.»


وی ادامه داد: «مهمترین مسابقاتی که تیم ملی در سال 94 پشت سر گذاشت، رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا بود که در مشهد برگزار شد. بازیکنان جوان فوتبال ایران در این رقابت‌ها با سه برد به عنوان تیم اول گروه E به دور نهایی مسابقات جام ملت‌ها که مهرماه در بحرین برگزار می‌شود صعود کردند.»


پیروانی در خصوص برنامه‌های تیم ملی در سال 95 برای حضور قدرتمند در مسابقات جام ملت‌ها بیان کرد: «ما از فدراسیون درخواست کردیم تا قبل از مسابقات جام ملت‌ها در 5 تورنمنت بین المللی شرکت کنیم و در این تورنمنت‌ها با کشورهای اروپایی موفق در فوتبال و همچنین قدرت‌های فوتبال آسیا بازی کنیم. همچنین در هفته بعد بنا به درخواست فدراسیون سنگاپور، دو بازی تدارکاتی با این کشور در تهران انجام می‌دهیم.»


سرمربی تیم ملی جوانان درباره زمینه موفقیت تیم ملی در مسابقات جام ملت‌ها و صعود به جام جهانی جوانان اظهار کرد: «موفقیت در جام ملت‌ها مستلزم این است تا هم کادر فنی به وظایفش عمل کند و هم مسئولان فدراسیون زمینه برگزاری اردوهای تیم ملی را فراهم کنند. ما برنامه‌ای در اختیار فدراسیون برای حضور موفق در جام ملت‌ها قرار دادیم و امیدواریم مسئولان فدراسیون امکان حضور در بازی‌های تدارکاتی فراهم کنند.»


وی در مورد روند همکاری کی‌روش با کادر فنی تیم ملی جوانان گفت: «از نحوه همکاری سرمربی تیم ملی بزرگسالان با تیم ملی جوانان رضایت کامل دارم. با هماهنگی که با کی‌روش انجام شد، کادر فنی تیم ملی جوانان چند جلسه در تمرین تیم ملی بزرگسالان حاضر شد. همچنین کی‌روش هم دو جلسه در تمرینات ما حاضر شد و با بازیکنان تیم صحبت کرد. صحبت‌های کی‌روش تاثیر خاصی روی بازیکنان جوان داشته است و امیدوارم این تعامل و همکاری ادامه‌دار باشد.»


پیروانی درباره همکاری مربیان باشگاهی با کادر فنی تیم ملی جوانان افزود: «به جز چند باشگاه لیگ برتری که با ما همکاری نکردند، از کادر فنی سایر تیم‌ها تشکر می‌کنم، چون نهایت همکاری را با ما داشتند. چند بازیکن جوانان مانند امید نورافکن که در استقلال بازی می‌کند یا حسین ساکی در فولاد و همچنین محمد سلزان مهر در سایپا موفق شدند که نمایش خوبی در لیگ برتر داشته باشند و از کادر فنی این تیم‌ها که به بازیکنان جوان و آینده‌دار فوتبال ایران فرصت می‌دهند، تشکر می‌کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته