دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1394 - 10:22

مردم بولیوی به باقی ماندن مورالس در قدرت نه گفتند

کمیسیون انتخابات بولیوی اعلام کرد، اوو مورالس، رئیس‌جمهوری این کشور، رفراندوم تغییر قانون اساسی را باخته است.
کد خبر : 69070

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، اگر تغییرات قانون اساسی با موافقت مردم همراه می‌شد، مورالس می‌توانست برای چهارمین دوره رئیس‌جمهوری بولیوی باقی بماند.


مورالس که سومین دوره ریاست جمهوری خود را سپری می‌کند و در سال 2006 به عنوان اولین رئیس‌جمهوری از قوم بومیان این کشور انتخاب شد، تلاش داشت تا مردم کشورش را متقاعد سازد تا با تغییر قانون اساسی امکان انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری در سال 2019 را فراهم کنند.


هرچند وی به دلیل مبارزه با فقر برای خود اعتباری دست و پا کرده، اما اتهامات درباره فساد و اولویت دادن بدون دلیل به نزدیکان خود در حزب سوسیالیست و نگرانی‌ها از غیردموکراتیک بودن انتخاب مجدد مورالس به ریاست‌جمهوری، بالاخره کار خودش را کرد و وی در این رفراندوم شکست خورد.


کمیسیون انتخابات بولیوی اعلام کرد، با شمارش 99 درصد آرا، کسانی که به این رفراندوم رای نه داده‌اند، 51.3 درصد آرا را به خود اختصاص دادند، در حالی که تعداد آرای آری 48.7 درصد بوده است. این کمیسیون گفته، تعداد آرای شمارش‌نشده به اندازه‌ای نیست که بتواند بر نتایج کلی تاثیر بگذارد.


این نتیجه از زمان مشخص شدن اولین نظرسنجی در روز یکشنبه، محتمل به نظر می‌رسید، اما مورالس و مقامات دولتی گفته بودند، نتیجه ممکن است بعد از شمارش آرای مناطق روستایی و آرای خارج از کشور تغییر کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته