دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1394 - 09:25
به مناسبت روز مهندس

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی: مهندسان در دوران پساتحریم شرایط رقابت بین‌المللی فراهم می‌کنند

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر نقش مهندسان در توسعه پایدار و ایجاد شرایط عدالت بین‌نسلی گفت: شرایط پساتحریم به ما اجازه می‌دهد تا ارتباط تکنولوژی فراهم‌تر و هموارتری را با کشورهای پیشرفته داشته باشیم که قاعدتا در تعاملات تکنولوژیک مهندسان نقش کلیدی و محوری دارند.
کد خبر : 69057

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده ضمن گرامیداشت روز مهندس در بیان نقش مهندسان در توسعه پایدار کشور در شرایط پساتحریم گفت: مهندسان نقش تاثیرگذاری در توسعه همه کشورها دارند. از چند دهه قبل با طرح موضوع توسعه پایدار و نقشی که مهندسان در عدالت بین‌نسلی دارند توجه به حرفه مهندسی نقش با اهمیت‌تری پیدا کرد.


وی تصریح کرد: با وضعیت کنونی کشور به لحاظ مسائل محیط‌زیستی و شرایط اقلیمی لازم است تا از یک سو مهندسان مسیر توسعه را با درنظرگرفتن مفاهیم پایداری توسعه، تغییرات اقلیمی و مباحث محیط‌زیستی دنبال کنند و از سوی دیگر، دستگاه‌های سیاست‌گذار موضوعات پایداری را مورد توجه قرار دهند تا بعدها مهندسان بتوانند مجریان خوبی برای انجام امور باشند.


معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال باتوجه به فضای شرایط پساتحریم مهندسان نقش مضاعفی را در توسعه پایدار دارند زیرا فضای پساتحریم به ما اجازه ارتباط گسترده با جهان را می‌دهد. شرایطی که قبل از پساتحریم نداشتیم و در آن شرایط ایران تمامی اقدامات خود را در قالب محلی، ملی و نهایتا منطقه‌ای انجام می‌داد.


شکرچی زاده تاکید کرد: اگر مهندسان در دوران پساتحریم بتوانند نقش و جایگاه ملی خود را بیش از پیش ایفا کنند یقینا دامنه فعالیت و پیشرفت کشور بیش از گذشته نمایان خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد: اگر صحبت از توسعه می‌کنیم باید بدانیم که این توسعه رقابتی است. بنابراین، ضمن تبریک روز مهندس به مهندسان کشور، امیدوارم، دستگاه‌های سیاستگذار شرایطی را برای مهندسان که نیروهای قابلی در عرصه‌های مختلف هستند فراهم کنند تا بتوانند نقش تاریخی خود را به نحو موثری ایفا کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: روز مهندس مسکن
ارسال نظر
قالیشویی ادیب