دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی: اقتصاد پویا و باثبات با وجود بنگاه‌های متعالی امکان‌پذیر است

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: برای ایجاد اقتصادی پویا و در عین حال با ثبات و پایدار باید بنگاه‌های اقتصادی‌ ما متعالی‌تر باشند و با اتکا به انسان توسعه‌یافته و فناوری پیشرفته به این مسأله دست یابند.
کد خبر : 68947

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از شاتا، محمدعلی محمدی در سیزدهمین همایش تعالی سازمانی که با حضور مقامات، مدیران ارشد و مدیران تعالی سازمان‌ها در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، افزود: دو راه برای توسعه اقتصادی کشورها وجود دارد. اول بکارگیری منابع بیشتر برای تولید افزون‌تر که با سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود و دیگری افزایش بهره‌وری یعنی استفاده بهتر از منابع برای انجام فعالیت‌های با ارزش افزوده بالاتر.


وی در این همایش که برای سیزدهمین سال متوالی با موضوع چابکی و تاب‌آوری در شرایط پساتحریم برگزار شد، کسب تعالی را با درک سریع از تغییرات فضای کسب و کار و استفاده سریع از فرصت‌ها امکان‌پذیر دانست و سرعت، انعطاف‌پذیری، شایستگی و پاسخگویی را معیارهای چابکی سازمان‌ها دانست.


محمدی در ادامه تصریح کرد: امنیت در توانمندی‌هاست و سازمان‌هایی که بتوانند مسایل درونی سازمان را حل و برای مسایل بیرونی راه‌حل پیدا کنند، سازمان‌هایی موفق هستند.


وی از نظم و بردباری به عنوان دو عامل کلیدی در موفقیت‌ سازمان‌ها نام برد و افزود: در سازمان‌های متعالی نظم حاکم است و سازمان‌های یادگیرنده‌ سازمان‌هایی نیستند که دائماً سمینار برگزار می‌کنند بلکه هر مسئله را موردی برای ارتقاء دانش و علم قرار می‌دهند.


مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: اگر مدل معتبر جهانی استفاده می‌کنیم اعتبارش به واسطه نظام طراحی و فراگیریش بوده که در عمل نیز اثبات شده است.


وی اعلام کرد: امسال مدل تعالی سازمانی بازنگری شد و امیدواریم این روند ادامه یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته