دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 13:55

برق طلاها، انگیزه قتل پیرزن

معمای قتل زن 71 ساله، با دستگیری عامل این جنایت برملا شد. عامل این جنایت پس از سرقت طلاهای پیرزن او را به قتل رسانده بود.
کد خبر : 68943

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی آنا، ظهر جمعه گذشته مرد جوانی به پلیس آگاهی ابرکوه مراجعه کرد و از ناپدید شدن مادرش خبر داد. او به پلیس گفت: مادرم 71 سال دارد و به همراه برادر معلولم زندگی می‌کند. امروز به خانه‌اش رفتم اما خبری از او نبود. مادرم به خاطر بیماری برادرم کمتر خانه را ترک می‌کند و همین مساله باعث نگرانی من شده بود. تاخیر او نگرانی‌ام را بیشتر کرد، مطمئنم که برای او اتفاقی افتاده است وگرنه امکان ندارد که او بی خبر خانه را ترک کند.


همزمان با اعلام فقدان پیرزن، تحقیقات کارآگاهان پلیس آغاز شد، در نخستین گام آنها به سراغ کلانتری ها و بیمارستان‌ها رفتند، اما نشانی از او بدست نیاوردند. درحالی که تحقیقات کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی شهرستان ابرکوه ادامه داشت، همزمان به پلیس شهرستان تفت استان یزد، کشف جسد پیرزنی در کنار قبرستان به پلیس اعلام شد. بررسی‌های پلیس استان تفت حکایت از آن داشت که پیرزن با چادرش خفه شده است. در بازرسی میدانی هیچ مدرک شناسایی بدست نیامد و مشخصات پیرزن ناشناس در سامانه پلیس آگاهی ثبت شد.


از سویی کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی شهرستان ابرکوه، برای بدست آوردن رد پیرزن به سراغ پرونده‌هایی رفتند که مشخصات قربانی آن ناشناس بود. در بررسی این پرونده‌ها، باتوجه به شباهت جسد پیرزن با زن ناپدید شده در ابرکوه، کارآگاهان از پسر او خواستند برای شناسایی هویت به پزشکی قانونی برود.


با مراجعه مرد جوان و شناسایی هویت پیرزن، راز ناپدید شدن مادرش برملا شد. از آنجایی که در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد طلاهای پیرزن به سرقت رفته بود، احتمال انگیزه قتل به خاطر سرقت از سوی کارآگاهان پلیس مطرح شد.


سرهنگ احمدکمالی، فرمانده انتظامی ابرکوه در رابطه با این خبر گفت: با کشف جسد پیرزن، تحقیقات کارآگاهان در این خصوص ادامه یافت و در نهایت عامل این جنایت که مرد جوانی بود، بازداشت شد. انگیزه متهم برای این جنایت، سرقت طلاهای پیرزن بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: جنایت سرقت طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته