دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1394 - 12:44
در واکنش به فروش اموال متهم پرونده نفتی؛

اعلام بی‌خبری وکیل بابک زنجانی از فروش اموال موکلش

وکیل مدافع زنجانی ضمن اعلام بی‌خبری از فروش اموال موکلش توسط وزارت نفت گفت: در خصوص پرداخت نقدی بدهی زنجانی اقدامات خوبی صورت گرفته و چه بسا به زودی این اقدامات تحقق پیدا کند.
کد خبر : 68912

رسول کوهپایه‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا،در خصوص آخرین وضعیت فروش اموال بابک زنجانی توسط شرکت نفت به منظور پرداخت بدهی‌اش اظهار کرد: به عنوان وکیل زنجانی از فروش اموال موکلم هیچ اطلاعی ندارم و بر اساس اخباری که در رسانه‌ها منتشر شد بنده از فروش اموال موکلم در هفته جاری مطلع شدم.


وی با اشاره به اینکه موکل من در ابتدای بازداشت به صورت داوطلبانه یک وکالت رسمی بلاعزل به منظور انتقال اموالش به وزارت نفت داده است، افزود: ما بارها این موضوع را در دادگاه مطرح کردیم اما وزارت نفت این موضوع را نپذیرفت و گفته شد مالی به این وزارت‌خانه منتقل نشده اما امروز می‌بینیم که این اموال به فروش گذاشته شده است.


وکیل مدافع زنجانی ادامه داد: هم‌اکنون بیش از یک سال است که وزارت نفت تمام شرکت‌های موکلم را در اختیار دارد و مدیران منصوب این وزارت خانه اعضای هیات مدیره شرکت‌های زنجانی هستند و او دیگر هیچ اختیار و کنترلی بر اموال و املاک خود ندارد.


کوهپایه‌زاده تصریح کرد: اگر وزارت نفت مدعی است که زنجانی به منظور پرداخت بخشی از بدهی خود این اموال را به ما واگذار کرده این دقیقا همان صحبتی است که ما در دادگاه عنوان کردیم که اساسا اتهامات وارد شده به موکلم فاقد وصف کیفری است و زنجانی یک بدهکار در زمره دیگر بدهکاران وزارت نفت است.


وکیل مدافع زنجانی اضافه کرد: اگر اموال موکلم در خصوص رد مال به فروش می‌رسد این اقدام فاقد وجاهت قانونی است. زیرا رد مال زمانی صورت می‌گیرد که دادنامه قطعی علیه یک شخص صادر و محکوم به رد مال شود اما تا این لحظه دادنامه‌ای علیه زنجانی صادر نشده است، پس فروش اموال موکل از باب احراز جرم او نیست و از منظر بدهکار بودن موکل است.


وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی وکلای وزارت نفت مبنی بر اینکه اگر زنجانی بدهی‌اش را بدهد اموالش را به او باز می‌گردانیم، عنوان کرد: حال که بحث پرداخت بدهی زنجانی به طور جدی مطرح است تعجیل وزارت نفت برای فروش اموال موکلم جای تامل دارد. در خصوص پرداخت نقدی بدهی زنجانی اقدامات خوبی صورت گرفته و چه بسا به زودی این اقدامات تحقق پیدا کند.


به گزارش آنا طی هفته‌های اخیر اموال بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی توسط وزارت نفت به فروش گذاشته شده است و اخیرا مشخص شده که طبق آگهی ثبت شده در روزنامه رسمی به تاریخ 17 بهمن ماه، سهم زنجانی از شرکت «خدمات هوایی و زیارتی سوری نت پرواز» به فروش رسیده است.


بر اساس این تغییرات ثبت شده که به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده این شرکت صورت گرفته، مقرر شده است بابک زنجانی با دریافت کلیه سهم‌الشرکه خود به مبلغ 600 میلیون ریال، از ردیف شرکا خارج شود. بر این اساس، سرمایه شرکت نیز با خروج فردی دیگر غیر از بابک زنجانی، به مبلغ 6 میلیارد ریال کاهش یافته لیست شرکا پس از خروج این دو نفر، شامل شرکت توسعه فناوری سوری نت کیش، شرکت سورینت کمرشیال کیش و هلدینگ توسعه سورینت قشم خواهد بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته