دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1394 - 10:04

تاجرنیا: در انتخابات شرکت کنیم/ کسانی که در انتخابات شرکت نکنند هم رأی داده‌اند

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: عقل سلیم حکم می‌کند که ما سعی کنیم با حضور خودمان و با انتخاب کردن چهره‌هایی که به ما نزدیک‌تر هستند، شرایطی را ایجاد کنیم که منتخبان به تفکر ما نزدیک‌تر باشند.
کد خبر : 68900

علی تاجرنیا، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره ضرورت شرکت مردم در انتخابات اظهار کرد: ضرورت شرکت در انتخابات از این جهت است که تمام کسانی که در انتخابات شرکت نکنند هم رأی داده‌اند. اما رأیشان در سبد کسانی است که با مشارکت حداقلی موافق هستند و در همچین فضایی می‌توانند رشد کنند و حضور یابند.


این فعال سیاسی ادامه داد: فکر می‌کنم هر قدر که میزان حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، منتخبان به معدل خواست مردم نزدیک‌تر می‌شوند. هرچند که ممکن است شرایط به گونه‌ای باشد که همه افراد نتوانند سلیقه نزدیک به خود را پیدا کنند، بدون شک، از بین کاندیداهای موجود هم می‌توانند کسانی را پیدا کنند که به اهداف و نظرات آن‌ها نزدیک باشند.


عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: آن‌هایی که بحث عدم حضور را مطرح می‌کنند باید بدانند کسانی که منتخب می‌شوند ولو با یک مشارکت حداقلی به نوعی در تمامی مقدرات کشور و از جمله بر امور شهروندانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند، دخالت خواهند کرد.


وی درباره رعایت اخلاق در تبلیغات انتخاباتی اظهار کرد: مهم‌ترین نکته اخلاقی در انتخابات، رعایت قانون است.


تاجرنیا همچنین درباره شرایط یک انتخابات عادلانه، آزاد و رقابتی تصریح کرد: شرایط این گونه انتخابات نیز با رعایت قانون فراهم می‌شود. یعنی باید فرصت‌های برابر برای همه ایجاد شود، جریان‌های سیاسی مختلف بتوانند حضور پیدا کنند و در این حال نیز برای تبلیغ خود آزاد باشند.


وی افزود: در حالی که بخشی از کاندیداها از ابتدا می‌دانند که تأیید صلاحیت می‌شوند اما جریانی دیگر تا دقیقه نود در مورد تأیید صلاحیت کاندیداها انتظار می‌کشد. یک جریان سیاسی از تمامی تریبون‌های عمومی استفاده کند و جریانی دیگر برای کوچک‌ترین تجمع خود باید مجوز بگیرد و این عادلانه نیست.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته